Hinta muunnetaan paikalliseksi valuutaksi nykyisen valuuttakurssin mukaan.
Unik 40-fods One-Off Svensk Ketch (SALE PENDING)
Vene rakennettiin alun perin Trosassa Ruotsissa vuosina 1968-1973, ja suunnittelija purjehti sillä itse 25 vuotta ennen kuin siirtyi moottoriveneeseen. Sittemmin Pelican II:lla on ollut kolme omistajaa, mukaan lukien nykyinen omistaja, joka on hoitanut venettä vuodesta 2003, jolloin sitä on käytetty perheen kesäristeilyihin pitkin Skandinavian rannikkoa ja viikonloppumatkoihin.
Pelican II on viihtyisä 40-jalkainen ketšetš, joka on vankka vanerirakenteinen, galvanoidun rautarungon päällä ja 2 000 kg painava lyijykeili. Tämä Bermudalla rakennettu vene on vakaa, merikelpoinen ja uppoamaton sisäänrakennettujen kelluntapuitteiden ansiosta.
Aluksesta kerrotaan korostetusti:
- 27 HP Yanmar 3GM30F -diese
Vene rakennettiin alun perin Trosassa Ruotsissa vuosina 1968-1973, ja suunnittelija purjehti sillä itse 25 vuotta ennen kuin siirtyi moottoriveneeseen. Sittemmin Pelican II:lla on ollut kolme omistajaa, mukaan lukien nykyinen omistaja, joka on hoitanut venettä vuodesta 2003, jolloin sitä on käytetty perheen kesäristeilyihin pitkin Skandinavian rannikkoa ja viikonloppumatkoihin.
Pelican II on viihtyisä 40-jalkainen ketšetš, joka on vankka vanerirakenteinen, galvanoidun rautarungon päällä ja 2 000 kg painava lyijykeili. Tämä Bermudalla rakennettu vene on vakaa, merikelpoinen ja uppoamaton sisäänrakennettujen kelluntapuitteiden ansiosta.
Aluksesta kerrotaan korostetusti:
- 27 HP Yanmar 3GM30F -dieselmoottori, jossa on noin 3 080 käyttötuntia.
- Isopurje (Høj Jensen 2001), ristipurje (Høj Jensen 2001), kelausgenua (ProFurl vuodelta 2009 ja Høj Jensen 2017), spinnakeripylväs.
- GPS-navigaattori yhdistettynä VHF-radioon, paikallaan oleva VHF-antenni, jossa on valikoiva kutsu.
- Aura-ankkuri 30 m:n ketjulla (keula), Bruce-ankkuri 5 m:n ketjulla ja 50 m:n hihnalla (perä).
- 6 vuodepaikkaa
- Paineistettu vesijärjestelmä (kuuma ja kylmä), jota lämmitetään sekä moottorilla että maasähköllä.
- Suihku ohjaamossa kuumalla ja kylmällä vedellä
- Sisäänrakennettu wc (ilman vesisäiliötä, laillinen Tanskassa ennen vuotta 1980 rakennetuille veneille).
- Ohjaamoteltta, roiskeläppä ja aurinkokatos.
- 220V-asennus HFI-releellä
- Kaksinkertainen alkoholiliesi, jossa on ylimääräinen induktioliesi
- Jäähdytyslaatikko, jossa on automaattinen kytkentä 12V ja 220V välillä.
- TV digitaalisella antennilla (asennettu mizzen-mastoon).
Lisävarusteena saatavissa:
- Kumivene, jossa on sähkömoottori (2020), laturi ja akku.
- Räätälöity talvipeite ja kestävä talviteline.
- Invertteri (150W, 12V-220V).
- Vuodeksi 2024 maksettu laituripaikka (uusi omistaja voi ottaa sen haltuunsa).
Viimeisimmät huollot ja päivitykset
Moottori:
- (2003-2005), omistaja huoltaa vuosittain (2006-2024).
- Uusi käynnistinrele ja käynnistinmoottori (2024).
- Aquadrive ja moottorin kiinnitys vaihdettu (2015).
Runko:
- Pohja on raaputettu 4-5 vuotta sitten.
Talvisäilytys:
- Täyspeitto joka talvi ja siihen liittyvät telineet ja pressu.
Viimeiset 20 vuotta Pelican II on purjehtinut Ruotsin länsirannikolla, Oslofjordissa, Götan kanavan kautta Ruotsin itärannikolle ja tehnyt useita matkoja Bornholmiin ja Blekingen saaristoon.
Vene on ollut joka talvi maalla, katettu ja huollettu säännöllisesti pohjan maalauksin, kiillotuksin ja kevätsiivouksin vuodesta 2003 vuoteen 2024. Vene on erinomaisessa kunnossa ja valmis uusiin seikkailuihin.
Vene rakennettiin alun perin Trosassa Ruotsissa vuosina 1968-1973, ja suunnittelija purjehti sillä itse 25 vuotta ennen kuin siirtyi moottoriveneeseen. Sittemmin Pelican II:lla on ollut kolme omistajaa, mukaan lukien nykyinen omistaja, joka on hoitanut venettä vuodesta 2003, jolloin sitä on käytetty perheen kesäristeilyihin pitkin Skandinavian rannikkoa ja viikonloppumatkoihin.
Pelican II on viihtyisä 40-jalkainen ketšetš, joka on vankka vanerirakenteinen, galvanoidun rautarungon päällä ja 2 000 kg painava lyijykeili. Tämä Bermudalla rakennettu vene on vakaa, merikelpoinen ja uppoamaton sisäänrakennettujen kelluntapuitteiden ansiosta.
Kuvaus ja varustelista ovat omistajan toimittamia ja YachtBroker ei ole vastuussa mahdollisista virheistä tai epätarkkuuksista.
Katso myös ...
YachtBroker on Skandinavian suurin ammattimaisten venevälittäjien ketju, joka auttaa satoja tyytyväisiä asiakkaita ostamaan ja myymään veneitä vuosittain.