Former Danish Naval Vessel and mine sweeper Marianne-F
Merkki
Naval Vessel
Vuosi
1941
Moottori
Grenå - 4 takts 6 Cylinder
Polttoaine
Diesel
Pituus
24,4 m (80,1 ft)
Leveys
4,8 m (15,7 ft)
Syvyys
1,5 m (4,9 ft)
Paino
54 ton
Runko
Tammi
Location
Rørvig, DK
DKK 670 000
EUR 89 800*
*
Hinta muunnetaan paikalliseksi valuutaksi nykyisen valuuttakurssin mukaan.
Tidligere Minestryger fra 1941 (MHV 82 ENØ)
Tämä on ainutlaatuinen tilaisuus hankkia pala Tanskan merenkulun historiaa, joka on säilyttämisen arvoinen. Entinen miinanraivaaja-alus "MS 5", sittemmin merivoimien kotimaanpuolustusalus "MHV 82 ENØ", toimii nykyään matkailunähtävyysaluksena, jolla järjestetään ongintaretkiä, hyljesafareita, pieniä risteilyjä, iltaretkiä, tapahtumia ja paljon muuta.
Lue lisää verkkosivuilta: https://marianne-f.dk/
Nykyiset omistajat ostivat Marianne-F:n laivastolta vuonna 2000. Aluksella on kaikki asiaankuuluvat todistukset, se on luokiteltu säilyttämisen arvoiseksi numerolla V30, ja se kiinnitetään vuosittain Holbækin ja Gillejen telakoille. Moottori huolletaan noin joka toinen vuosi Grenaa Dieselissä määräysten mukaisesti. V
Tämä on ainutlaatuinen tilaisuus hankkia pala Tanskan merenkulun historiaa, joka on säilyttämisen arvoinen. Entinen miinanraivaaja-alus "MS 5", sittemmin merivoimien kotimaanpuolustusalus "MHV 82 ENØ", toimii nykyään matkailunähtävyysaluksena, jolla järjestetään ongintaretkiä, hyljesafareita, pieniä risteilyjä, iltaretkiä, tapahtumia ja paljon muuta.
Lue lisää verkkosivuilta: https://marianne-f.dk/
Nykyiset omistajat ostivat Marianne-F:n laivastolta vuonna 2000. Aluksella on kaikki asiaankuuluvat todistukset, se on luokiteltu säilyttämisen arvoiseksi numerolla V30, ja se kiinnitetään vuosittain Holbækin ja Gillejen telakoille. Moottori huolletaan noin joka toinen vuosi Grenaa Dieselissä määräysten mukaisesti. Viimeisin huolto ja kuntoselvitys tehtiin heinäkuussa 2024, ja Tanskan merenkulkuviranomaisen tarkastusraportti on vuodelta 2023.
Merivoimien kotivartiosto kunnosti aluksen vuonna 1987 mm. seuraavasti:
- Uutta teikkikantta (vanerista, lasikuidusta ja teikistä rakennettu).
- Kunnostettu ohjaushytti, jossa on lasikuituinen ulkokuori.
- Asennettu Grenaa-moottori.
- Konehuoneen yläpuolinen puurakenteinen, lasikuidulla päällystetty päällysrakenne.
- Peräsin uusittu ennen kuin nykyinen omistaja otti aluksen haltuunsa.
Nykyinen omistaja on vuonna 2000 tapahtuneen haltuunoton jälkeen pitänyt alusta jatkuvasti kunnossa, mm:
- Vuosihuollot Holbækin ja Gillelejen telakoilla.
- Rungon lankkujen välisten urien uusiminen vesirajan alapuolella useiden vuosien aikana (noin vuodesta 2014 alkaen).
- Teak-kansien saumat jyrsitään ja muotoillaan uudelleen (noin vuodesta 2019).
- Pelastuslauttojen uusiminen vuonna 2021.
- Säännöllinen moottorihuolto Grenaa Dieselissä kahden vuoden välein (noin 2000 tunnin välein).
Marianne-F on enemmän kuin pelkkä laiva - se on ainutlaatuinen tilaisuus investoida palaseen merenkulun historiaa. Luetteloitu asema (Conservation Worthy No. V30), monipuoliset käyttömahdollisuudet ja hyvin hoidettu kunto tekevät Marianne-F:stä jännittävän tilaisuuden uutta ja mielenkiintoista liiketoimintaa etsiville.
Ota yhteyttä minuun saadaksesi lisätietoja.
Marianne-F:n tarina:
Marianne-F. ex. Miinanraivaaja MS 5 rakennettiin Holbæk Skibs- og bådebyggeri -telakalla vuonna 1941 laivastotehtaan piirustusten mukaan yhdeksi niistä kymmenestä puulaivasta, jotka laivasto sai magneettimiinojen raivaukseen.
Elokuussa 1943 alus joutui saksalaisten joukkojen haltuun, mutta se saatiin takaisin ja siirtyi laivaston haltuun uudelleen vuoden 1945 rauhansopimuksen jälkeen.
Vuonna 1951 alus lainattiin "Kotivartioston merenkulkuosaston komentajakoulun" koulutusalukseksi ja myöhemmin laivueiden ympärille. Vuonna 1951 alus nimettiin uudelleen "ENØ - M562". Vuonna 1960 ENØ luokiteltiin uudelleen koulutusalukseksi "Y 388", ja vuonna 1965 se luovutettiin merivoimien kotivartiostolle nimellä "MVH 82 ENØ".
Toukokuussa 2000 ENØ myytiin pois merivoimista Freddy Nielsenille. Alus nimettiin uudelleen Marianne-F:ksi ja luokiteltiin säilyttämisen arvoiseksi alukseksi, jolle annettiin kotisatama Holbækissa ja jota käytetään vapaa-ajan tarkoituksiin.
Alus on säilyttänyt alkuperäisen ulkoasunsa, sisustuksensa ja värinsä, mutta ilman laivaston muita univormuja. Marianne-F:llä purjehtivat nyt kalastajat ja matkailijat sekä kaikki, jotka haluavat kokemuksia vesillä.
Alukseen mahtuu enintään 33 matkustajaa.
Tämä on ainutlaatuinen tilaisuus hankkia pala Tanskan merenkulun historiaa, joka on säilyttämisen arvoinen. Entinen miinanraivaaja-alus "MS 5", sittemmin merivoimien kotimaanpuolustusalus "MHV 82 ENØ", toimii nykyään matkailunähtävyysaluksena, jolla järjestetään ongintaretkiä, hyljesafareita, pieniä risteilyjä, iltaretkiä, tapahtumia ja paljon muuta.
Lue lisää verkkosivuilta: https://marianne-f.dk/
Nykyiset omistajat ostivat Marianne-F:n laivastolta vuonna 2000. Aluksella on kaikki asiaankuuluvat todistukset, se on luokiteltu säilyttämisen arvoiseksi numerolla V30, ja se kiinnitetään vuosittain Holbækin ja Gillejen telakoille. Moottori huolletaan noin joka toinen vuosi Grenaa Dieselissä määräysten mukaisesti. V
Paristot2 x 1150 Ah (forbrug) + 2 x 1150 Ah (nødstrøm)
Paineistettu vesiKyllä
KuumavesisäiliöKyllä
PilssipumppuKyllä
GeneraattoriLister 2 cylinderet diesel til 24 volt
VinssiJa
Sähköinen vinssiKyllä
VesisäiliöKyllä
Rungon numero117
LaivarekisteriDAS - 6168467
Vesisäiliö (litroina)2 x 400
CE-hyväksyttyEi
EpirpJa
WatermakerEi
Kuvaus ja varustelista ovat omistajan toimittamia ja YachtBroker ei ole vastuussa mahdollisista virheistä tai epätarkkuuksista.
Katso myös ...
YachtBroker on Skandinavian suurin ammattimaisten venevälittäjien ketju, joka auttaa satoja tyytyväisiä asiakkaita ostamaan ja myymään veneitä vuosittain.