Swiftsure 33 – Centerboard Drop Keel (Draft 1 meter keel up)
Merkki
Swiftsure
Malli
33 – Centerboard Drop Keel
Vuosi
1962
Moottori
Yanmar 2GM 20
Polttoaine
Diesel
Pituus
10,08 m (33,1 ft)
Leveys
3,05 m (10 ft)
Syvyys
1,07 m (3,5 ft)
Paino
5,2 ton
Runko
Lasikuitu
Location
Lagos, PT
EUR 17 990
Swiftsure 33 – Centerboard Drop Keel (Draft 1 meter keel up)
Todellinen Classic 1962 Purjeveneen hyvässä kunnossa sen iän paljon päivityksiä myöhemmin vuosina, kuten uusi Rigg (täydellinen uusi masto, puomi, seisoo rigg, purjeet jne), päivitetty akut, Ankkuri Windlass, uusi vesisäiliö ja paljon muuta. Hinnoiteltu nopeaan myyntiin ja valmis purjehtimaan.
Täydellinen vene sekä avomeripurjehdukseen että mataliin ja rannikkovesiin, kuten Euroopan kanaviin. Suuri vene yhden käden purjehdukseen tai pariskunnalle. Kaikki veneessä on yksinkertaistettu helppoa elämää aluksella ja huoltoa, mutta silti hyvä mukavuus elää aluksella risteilyn aikana.
Tämä on Swifturen alkuperäinen malli, mutta myöhemmätkin mallit, joita markkinoitiin nimellä COMMODORE SWIFTSURE, myytiin molemmat Seafarer Yachtsin ka
Todellinen Classic 1962 Purjeveneen hyvässä kunnossa sen iän paljon päivityksiä myöhemmin vuosina, kuten uusi Rigg (täydellinen uusi masto, puomi, seisoo rigg, purjeet jne), päivitetty akut, Ankkuri Windlass, uusi vesisäiliö ja paljon muuta. Hinnoiteltu nopeaan myyntiin ja valmis purjehtimaan.
Täydellinen vene sekä avomeripurjehdukseen että mataliin ja rannikkovesiin, kuten Euroopan kanaviin. Suuri vene yhden käden purjehdukseen tai pariskunnalle. Kaikki veneessä on yksinkertaistettu helppoa elämää aluksella ja huoltoa, mutta silti hyvä mukavuus elää aluksella risteilyn aikana.
Tämä on Swifturen alkuperäinen malli, mutta myöhemmätkin mallit, joita markkinoitiin nimellä COMMODORE SWIFTSURE, myytiin molemmat Seafarer Yachtsin kautta. Joten hyvin tunnettu vene aikoinaan. Ensimmäisissä G. deVries Lentch, Inc:n rakentamissa veneissä on kiinteästi kiinnitetty hyttipöytä, jossa on kaksi lehteä, jotka taittuvat alas, kun niitä ei käytetä. Pöydän peräpäässä on ontto ruostumaton tanko, joka kulkee hytin pohjasta hytin katon alareunaan ja jonka läpi kulkee kotelo keskipotkurin ohjauskaapelille. SWIFTSUREn kansilaitteisto ja -kalusteet ovat pronssia, ja kansi on koristeltu mahongista.
Astu tämän klassisen jahdin mukavaan ohjaamoon, joka on hyvin suojattu, koska siinä on peräkansi ohjaamon takana, ja istut matalalla ja suojattuna syvässä ohjaamossa. Maalattu kansi (ei teakdeck!), on leveä ja voit liikkua turvallisesti jopa tässä suhteellisen pienessä veneessä, suojaavien suojakaiteiden takana. Kun astut veneen sisälle ohjaamosta, pesuallas ja kaasuliesi ovat paapuurin puolella ja mittarit/navigointi tyyrpuurin puolella. Salongissa on keskellä kokoontaitettava pöytä ja kaksi sohvaa (voidaan käyttää lisävuoteina) kummallakin puolella. Eteenpäin on omistajien hytti ja pääsy päähän (kompostipää - loistava ratkaisu, joka on hajuton eikä vaadi jätesäiliötä). Pääntila on noin 190 cm salongissa / sisätiloissa.
Veneen koko on optimaalinen edulliseen kiinnitykseen venesatamissa ja myös matalissa lahdissa ja alueilla, joihin monet muut purjehtijat eivät pääse. Fair Endavour on tällä hetkellä kiinnitetty Sopromarin laituriin Lagosissa, mutta sen on tarkoitus päästä takaisin veteen myöhemmin tänä vuonna.
Nykyiset omistajat ovat omistaneet Fair Endavourin vuodesta 1986. Heidän aiemmat risteilyalueensa olivat itäisellä
Yhdistyneen kuningaskunnan itärannikolla, jossa sen nostoköli oli kätevä, koska rannikko oli hyvin mutainen ja matala.
Lomien aikana he risteilivät Pohjois-Ranskan rannikolla. 80-luvun lopulla he veivät Fair Endeavourin Ranskan kanavia pitkin Välimerelle, jossa nostokelistä oli jälleen paljon hyötyä matalilla vesiväylillä. Sitten he viettivät vuoden risteillen Välimeren rannikolla, mukaan lukien Italia, Korsika, Elba jne. Seuraavat vuodet he viettivät Yhdistyneen kuningaskunnan länsirannikolla, enimmäkseen Walesissa, ja lisäksi he tekivät risteilyjä Irlantiin. Lasten saapuessa he palasivat itärannikolle ja viettivät sitten muutaman vuoden purjehtimalla Alankomaihin, jossa lapset nauttivat perusteellisesti turvallisesta purjehduksesta Veerse Meerillä. Toinen mastojen nosto ja Euroopan kanavan risteily Välimerelle mahdollistivat monet perheen kesäristeilyt läntisellä ja itäisellä Välimerellä. Hiljattain he pudottivat jälleen maston ja käyttivät Valencen satamaa Rhônen varrella järjestääkseen uuden maston ja takilan ennen poistumista Välimerelle ja ryhtyäkseen talvella 2019 satamahyppelyristeilyyn Ranskan ja Espanjan rannikolla.
Portugaliin saavuttuaan he ovat tutkineet Algarven rannikkoa. Nyt he ovat kuitenkin monien muiden seikkailujen ja suunnitelmien vuoksi valmiita luovuttamaan aluksen uusille omistajille.
Katsastusraportti saatavilla toukokuusta 2022 alkaen. Vene on tällä hetkellä rekisteröity Yhdistyneen kuningaskunnan pienalusrekisteriin, mutta se on ollut EU: ssa Brexitin aikana ja siksi EU: n arvonlisäverollinen asema.
Varusteet ja tosiasiat:
Yleisesti ottaen:
- Mallivuosi 1962
- HIN/ runkonumero: 304493.
- Nimi: Nimi: SY Fair Endeavour
- Pituus: 10,08 m
- Pituus vesiviivalla (LWL): 6,99 m.
- Leveys/Palkki: 3.05 m
- Syväys: 1.07 (köli ylöspäin) 2.01 m (köli alaspäin)
- Siirtovoima: 1,5 kg: 5216 kg
- Painolasti: (valurauta): 1542 kg
- Mastokorkeus (Bridge Clarance) 19,50 m.
- Asettelu, jossa on yksi päällikön/perämiehen hytti ja 2 nukkumapaikkaa salongissa.
- Yksi pää/kylpyhuone/wc
- Moottori: Yanmar 2GM 20 - 16 hv, 2-sylinterinen diesel (1986).
- Moottorin numero: 06586 (tuntimäärät tuntemattomat, mutta moottori oli ulkona ja sai yleisen yleiskunnon ja venttiilien vaihdon).
- Akseli/akseli w 3-lapainen pronssipotkuri.
- Dieseltankki Stainles Steel noin 90 litraa (2018).
- 18kg (35lb) DELTA-ankkuri ja pitkä 8mm galvanoitu ankkuriketju yhdistettynä köyteen syvempään ankkurointiin.
- Lofrans manuaalinen ankkuri Winlass keulassa
Navigointi ja elektroniikka
- Kompassi: Plastimo Contest
- GPS, kaikuluotain / loki: Tuulen nopeus ja suunta
- B&G V7 karttaplotteri, jossa on useita Euroopan karttoja.
- B&G AIS jakajalla (2023).
- VHF: B&G V50 GMDSS-VHF
- VHF 2: Cobra-käsilaite
- "NASA" tuulen nopeus ja suunta (peräsalongissa - mutta ei tällä hetkellä toimi).
Takila ja vinssit:
- (Kaikki uudet Z Spars Rigg 2019).
- Masto: Masto: Masto: Masto: Masto: Masto: Masto: Alumiinimasto ja Bom (2019).
- Seisova takilointi (Uusi 2019)
- Running Rigging erittäin hyvässä kunnossa (uusittu vuosien aikana)
- Furler Genoa
- Backstay kiristin ohjaamosta
- Vang: Z Spars, ohjaamosta
- Vinssejä: Vinssejä: Vinssejä: Vinssejä: Vinssejä: Lewmar 2-nopeuksinen 40 ohjaamossa ja Andersen 18 mastossa.
Akut ja lataus
- Laturi 220v - 12v
- Akut uudet koti-/käynnistysakut
Vesi, lämmitys ja viemäröinti
- Kemiallinen ...kompostikäymälä (toimii täydellisesti eikä tarvitse tilasäiliötä).
- Keittiön lavuaarit manuaalisilla pumpuilla
- 2-polttimellinen kaasu-/propanoliesi
- Sähköinen jäähdytyslaatikko - 220v/12v
- Automaattinen pilssipumppu (2025)
- Käsikäyttöinen pilssipumppu ohjaamossa (2025).
Turvallisuus ja muut varusteet
- Palosammutin
- Sammutuspeite
- Pelastuspoiju, pelastusliivit, pelastusrenkaat, soihdut (päivitystarve) jne.
- Jolli ja 2,5hp Suzuki perämoottori erittäin hyvässä kunnossa.
Päivitykset ja huolto viimeiset 4-5 vuotta:
Rungon ja kannen maalaus
Viimeaikaiset työt:
2025. Uudet Vetus Marine -akut asennettu. Uudet manuaaliset ja automaattiset pilssipumput asennettu.
2023. B&G AIS ja jakaja asennettu.
2023. B&G:n uusi kaikuluotain ja loki asennettu.
2022. Sopromarissa vaihdettu peräsimen laakerit ja holkit ja ripustettu uudelleen.
2022. Kaikki nahkaliitokset ja venttiilit vaihdettu uusiin Tru-Design-liitoksiin.
2021. Epoksi käsitelty. 5 kerrosta geelikilpeä. Ruosteenesto.
2020. Sopromar-kuulapuhallettu runko.
2019 - Uusi isopurje. Jeckellsin päämastojärjestelmä.
Z Sparsin uusi Z501-masto, joka on asennettu yhdelle levittimelle, kannelle astettu, mastopää-takilaituri.
Z Spars uusi Z362 puomi varustettu 3 x slab reefillä ja outhaulilla. Reefikoukut asennettu.
Z Spars uusi Medium jäykkä vang.
NASA LED Tri-white -valo asennettu.
NASA Cruiser -tuulijärjestelmä v2 asennettu - ei tällä hetkellä toimi.
Kannen tulvavalo asennettu - ei tällä hetkellä toimi.
Hawk VHF-antenni asennettu.
Vinssipehmusteet ja mastoklöntit asennettu.
Laiskat tunkit asennettu
2019 - Yanmar 2GM -moottori vuodelta 1986 poistettiin ja sille tehtiin yleiskorjaus ja venttiilien uusiminen.
venttiilien vaihdon.
2018 - Uusi ruostumattomasta teräksestä valmistettu polttoainesäiliö asennettu.
Varasto:
Käärinpääpurje.
Suurpurje (2019)
Myrskypurje
Risteilypurje
NMEA-runkojärjestelmä.
B & G karttaplotteri
B & G DSC VHF
B & G AIS B & G:n jakajalla.
Palosammuttimet/palopelti.
Pyrotekniikka (vanhentunut) ja turvavaljaat.
Tuulikauha
Päivänvalossa olevat navigointimerkit/tutkaheijastin
Langaton puhalluslaite veneeseen
Maasähköjohdot
Dometic 12v/240v jääkaappi.
2-polttimellinen kaasuliesi (ei-tiivistetty).
Leirintäalueiden kaasu.
Todellinen Classic 1962 Purjeveneen hyvässä kunnossa sen iän paljon päivityksiä myöhemmin vuosina, kuten uusi Rigg (täydellinen uusi masto, puomi, seisoo rigg, purjeet jne), päivitetty akut, Ankkuri Windlass, uusi vesisäiliö ja paljon muuta. Hinnoiteltu nopeaan myyntiin ja valmis purjehtimaan.
Täydellinen vene sekä avomeripurjehdukseen että mataliin ja rannikkovesiin, kuten Euroopan kanaviin. Suuri vene yhden käden purjehdukseen tai pariskunnalle. Kaikki veneessä on yksinkertaistettu helppoa elämää aluksella ja huoltoa, mutta silti hyvä mukavuus elää aluksella risteilyn aikana.
Tämä on Swifturen alkuperäinen malli, mutta myöhemmätkin mallit, joita markkinoitiin nimellä COMMODORE SWIFTSURE, myytiin molemmat Seafarer Yachtsin ka
WinchenLewmar 2-speed 40 in Cockpit and Andersen 18 on mast
Däck
Teak-kansiEi
Teak ohjaamossaKyllä
Tukijalka ja turvaköydetKyllä
UimalaituriEi
UimatikkaatKyllä
WindbreakersEi
Utrustning
SuojuksetKyllä
KiinnitysköydetKyllä
Jolli / gummibåtKyllä
Talvi kehtoEi
TalvipeiteEi
HengenpelastajaKyllä
PalosammutinKyllä
AnkkuriDelta
PelastusveneNo
Sekalaiset
Teho 230VKyllä
Veneen nimiFair Endavour
AkkulaturiKyllä
Paristotyes
Paineistettu vesiKyllä
KuumavesisäiliöEi
PilssipumppuKyllä
VinssiLewmar Manual
Sähköinen vinssiEi
VesisäiliöKyllä
Rungon numero304493
LaivarekisteriUK (but EU VAT Paid status)
Vesisäiliö (litroina)227
CE-hyväksyttyEi
Todiste maksetusta EU:n arvonlisäverostaKyllä
WatermakerEi
Kuvaus ja varustelista ovat omistajan toimittamia ja YachtBroker ei ole vastuussa mahdollisista virheistä tai epätarkkuuksista.
Katso myös ...
YachtBroker on Skandinavian suurin ammattimaisten venevälittäjien ketju, joka auttaa satoja tyytyväisiä asiakkaita ostamaan ja myymään veneitä vuosittain.