Swan 38 - 1976. New Engine 2013, Hull painted 2023 and other upgrades
Merkki
Swan
Malli
NAUTOR SWAN 38 - 1976
Vuosi
1976
Moottori
Bukh DV24
Polttoaine
Diesel
Pituus
11,66 m (38,3 ft)
Leveys
3,34 m (11 ft)
Syvyys
2 m (6,6 ft)
Paino
8,3 ton
Runko
GRP
Location
FARO, PT
EUR 95 000
Swan 38 - 1976. New Engine 2013, Hull painted 2023 and other upgrades
SWAN 38 Vene, jolla on erinomainen klassinen muotoilu, huippuluokan laatu ja valtava kunnioitus sen suorituskyvyn ja vakauden vuoksi.
Mikä tekee Swan 38 -veneestä paremman kuin mikään muu kokoluokkansa jahti, on sen kyky purjehtia avomerellä kaikissa sääolosuhteissa, nopeilla purjehdusominaisuuksilla lähellä tuulta, pitäen samalla miehistön mukavana, turvallisena ja hyvin levänneenä.
Suunnittelun tilasi legendaariselta arkkitehtitoimistolta Sparkman & Stephensiltä edelleen kuuluisa suomalainen telakka NAUTOR vuonna 1974. Nautor oli jo saavuttanut suurta kaupallista menestystä S&S:n suunnittelemilla 36-65 jalkaisilla Swaneilla. Swan 38 suunniteltiin kompaktimmaksi versioksi heidän erinomaisen menestyksekkäästä Swan 42 -suunnite
SWAN 38 Vene, jolla on erinomainen klassinen muotoilu, huippuluokan laatu ja valtava kunnioitus sen suorituskyvyn ja vakauden vuoksi.
Mikä tekee Swan 38 -veneestä paremman kuin mikään muu kokoluokkansa jahti, on sen kyky purjehtia avomerellä kaikissa sääolosuhteissa, nopeilla purjehdusominaisuuksilla lähellä tuulta, pitäen samalla miehistön mukavana, turvallisena ja hyvin levänneenä.
Suunnittelun tilasi legendaariselta arkkitehtitoimistolta Sparkman & Stephensiltä edelleen kuuluisa suomalainen telakka NAUTOR vuonna 1974. Nautor oli jo saavuttanut suurta kaupallista menestystä S&S:n suunnittelemilla 36-65 jalkaisilla Swaneilla. Swan 38 suunniteltiin kompaktimmaksi versioksi heidän erinomaisen menestyksekkäästä Swan 42 -suunnitelmastaan vuodelta 1967, joka oli osoittautunut loistavaksi suorituskykyiseksi veneeksi kaikilla kilpaurheilun tasoilla. Se päätyy "päätä kääntävään" muotoiluun, jossa kansi on tasakantinen ja jossa on ainutlaatuiset, upotetut spinnakeripuomit kannen molemmin puolin.
38 on rakennettu todella laadukkaasti. Sen selkäranka on massiivinen ruostumattomasta teräksestä valmistettu palkki, joka on valettu tukevasti rungon pohjaan. Tämä jäykkä pohja kantaa maston ja 3500 kg:n painavan kölin kuormituksen, mikä antaa GRP-rungolle valtavan lujuuden ja jäykkyyden. Useimmissa veneissä on teak-kansi, joka on aseteltu kauniisti GRP-päällysteen päälle. Tämän (Albert) teak on alkuperäistä, mutta hyvässä kunnossa.
Vuosina 1974-1979 rakennettiin yhteensä 116 kappaletta 38-jalkaista venettä. Tämän vuoden 1976 veneen sarjanumero on 75.
Veneessä on 8 vuodepaikkaa, joten siinä on tilaa koko perheelle tai miehistölle. Kannen alla on keittiö, wc, mahdollisuus 4 makuupaikkaan salongissa, hytti keulassa ja perähytti, jossa on kaksi pitkittäistä makuupaikkaa. Vuonna 2013 veneeseen asennettiin uusi Bukh DV2 -moottori ja vuonna 2023 runko maalattiin Awlgripillä.
Kannen alla puusepäntyöt ovat täydelliset ja kiillotetut puusepäntyönä ja edelleen hyvässä kunnossa. Swan 38:aa pidettiin aikanaan tilavana jahtina, ja vaikka sitä ei nyt voi verrata samanpituisiin nykyaikaisiin jahteihin, rungon syvät osat ja suhteellisen suuri syrjäytys tarjoavat runsaasti tilavuutta, joten säilytystilaa on runsaasti ja hyödyllistä.
Sohvien takana on hyvät luotsin makuupaikat, joten päivystävä miehistö voi nukkua turvallisesti huonolla säällä - kaapelikaivojen kannet tietysti näihin. Paapuurin puolella oleva eteenpäin suunnattu karttapöytä antaa navigaattorille mahdollisuuden työskennellä suurella, tasaisella alueella, jossa on väliseinätilaa instrumenteille, pöydän alla säilytystilaa kartoille ja paperityölle sekä hyödyllinen hylly luotsin kirjoille tai muille tavaroille, häiritsemättä lepäävää miehistöä. Kohtuullisen kokoinen keittiö/keittiö on portaiden vastakkaisella puolella ohjaamosta. Navigaattorin takana on myös suuri säilytyskaappi.
Kauempana perässä ohjaamon alla on oma perähytti. Siihen pääsee paapuurin puolella olevan lyhyen (hieman matalan) käytävän kautta, ja siinä on parivuode ja yhden hengen vuode paapuurin puolella sekä säilytystilaa keskellä.
Maston edessä paapuurin puolella on wc/suihku ja tyyrpuurin puolella vaatekaappi ja laatikkotilaa. Edempänä keulahytissä on säilytystilaa ylimääräisille purjeille (kuten CODE-0 ja kolme gennakeria, ylimääräinen genua ja jollapurje). Sitä voidaan käyttää kahden hengen hyttinä, jossa on kaksi yhden hengen vuodepaikkaa tai suuri kolmionmuotoinen sänky.
Ohjaamo on suunniteltu niin, että se on helppo purjehtia ja käsitellä, ja se on samalla hyvin suojattu alkuperäisen, Yhdistyneessä kuningaskunnassa räätälöidyn suihkukatoksen suuremmalla mallilla.
Swan 38 on helposti purjehdittava vene, joka tunnetaan erinomaisesta suorituskyvystään. Sen leveät kannet antavat miehistölle nopean ja turvallisen liikkumavaran purjeiden käsittelyä ja satamamanöövereitä varten, ja yksinkertaisen yhden levitinlaitteen ansiosta sitä voidaan purjehtia lyhyellä miehistöllä.
Ennen nykyisiä omistajia sillä oli kaksi omistajaa. Ensimmäinen omistaja osti sen Ruotsista ja sijoitti sen Genevenjärvelle Sveitsiin (makeaan veteen) pitäen sitä suojassa tai sisätiloissa talviaikaan). Silloin sitä purjehdittiin vain päivisin. Toinen omistaja siirrätti sen Yhdistyneeseen kuningaskuntaan, jossa sitä käytettiin myös lähes yksinomaan päiväpurjehdukseen ja pääasiassa seurakilpailuihin (jatkuvasti parantuvalla purjehdusvaatetuksella), ja vain kesällä. Nyt sen omistaa kaksi saksalaista herrasmiestä, jotka myös suojaavat jahdin maalla joka talvi ja teettävät sisätilojen parannuksia erikoistuneilla telakoilla. He ovat onnistuneesti suorittaneet seuraavat: uusi sähköjärjestelmä vuonna 2019, uudet ikkunat vuonna 2021, täysin uusi vedenalainen suojaus vuonna 2023, uusi - alkuperäinen - AWLGRIP-maali runkoon vuonna 2023.
Nykyiset omistajat ostivat sen pitkän etsinnän jälkeen vuonna 2018 Yhdistyneestä kuningaskunnasta ja purjehtivat sillä Baltiassa ja myöhemmin alas Portugaliin ja Algarven rannikolle, jossa se on nyt. He rakastavat purjehtimista, mutta heillä ei ole enää aikaa purjehtia Saksassa työskentelyn vuoksi, ja siksi he ovat valmiita luovuttamaan sen uusille omistajille.
Tämän veneen suurin lisäplussa on - kaunis rungon maalaus vuonna 2023, uusi moottori ja täydellinen purjehdusvaatekaappi. Maalattu runko pitää hänet aina kauniin ja kiiltävän näköisenä, ilman suurta kiillotusta ja vahausta.
Seisova takilointi uusittiin (johdot) vuonna 2013 ja tarkastettiin vuonna 2017.
Jahti on tällä hetkellä kiinnitetty Marina de Lagosissa Lagosissa, Portugalissa, mutta sen on tarkoitus rantautua Portimaossa, Portugalissa, tämän vuoden kevään aikana (2024).
TIEDOT
VUOSI JA KOKO:
MALLI: NAUTOR Swan 38 Sparkman & Stevens 38 nro 075 (115:stä).
VUOSI: 1976
Veneen nimi: Albert
Pituus: 11,66 m
Puomi: 3,52 m
Syväys: 2,00 m
Vetoisuus: 8,3 tonnia
Painolasti: 3,2 tonnia
Peräsintyyppi: evä, lyijy; peräsin.
Runko: GRP, valkoinen, uusi maali 2023 AWLGRIP, alkuperäinen valkoinen, siniset raidat.
MOOTTORI:
Moottorimalli: Bukh DV24
Vuosi: Rakennettu vuonna 2013
Moottorin käyttötunnit: 1055
Sarjanumero: 0575
Vaihteet: Akseliveto: Akseliveto, akseliveto.
Potkuri: Kolmilapainen jousipotkuri MAXIPROP
Polttoainesäiliö: 1 x ruostumaton teräs 120 l (30 gal) paapuurin puolella keskellä.
Vesisäiliö: 200 litraa
NAVIGAATIO
Danforth constellation kompassi tarkistettu vuonna 2022.
Raymarine ST6001 -autopilotti.
Raymarine ST60+ nopeus
Raymarine ST60+ tuulinäyttö
Raymarine ST60 syvyys
Raymarine C80 karttaplotteri, jossa on tutka.
Tutka perässä olevassa tolpassa
Raymarine 54 DSC VHF
McMerdo Navtex 6
AIS
GALLEY
Kaasukeittotaso grillillä - 3 poltinta Eno
Jääkaappi 12V Isotherm Compact Classic pakastimella uusi 2019, 60 litraa.
Ruostumattomasta teräksestä valmistettu pesuallas
Säilytyskaapit ja kaapit
1 x induktioliesi, 1 x vedenkeitin, 1 x espressokeitin kaikki 220v.
SÄHKÖ
1 x 110 ampeeria. moottorin akku 2013.
2 x 120 amp. käyttöakut - 2021/2022
Ladataan moottorigeneraattorilla ja 220 voltin maasähköllä.
ANKKURIT O.A:
Ankkurit: 1 x CQR-aura Lewmarin vinssi, ketju 40 m ja 1 x Danforth 60 m:n siimalla, 1 x perässä 30 m:n siimalla.
Sähkövinssi.
Ruostumattomasta teräksestä valmistettu keulapylväs.
Kedge-ankkuri ketjulla ja tiellä.
YLEISET VARUSTEET
Ruostumattomasta teräksestä valmistettu työntöaisa, pulpetti ja vaijeri.
Uimatikkaat.
Suihkupeite
Ohjaamon kansi.
Suurpurjeen suojus - (2015).
Lee-laudat & Lee-tuulensuojat.
Vinssi kahvat.
Kello ja barometri.
Ikkunat, luukut: 6 x uudet ikkunat (karkaistua lasia) Sailinvest Tallinnasta 2022.
3 x luukut alkuperäiset, erittäin hyvät ja tiiviit.
2 x luukun kannet siniset, OK, 2014.
Kumivene
Perämoottori - Mercury 3.5hp
TURVAVARUSTEET
Pelastuslautta
Palosammuttimet.
Hätäraketteja.
Tukijalat
Sähköinen pilssipumppu. (2020)
Käsikäyttöinen pilssipumppu. (2023
Dan-poiju ja pelastuspoiju asennettu peräkannelle.
RIG
SLOOP RIG
Joutsenen yksi levitin maston läpi.
Mastokisko ja purjehduskärryt - 2014.
Seldon puomi - 2014.
Vaijeritakilaitteet (2014)
Harkenin turling-päällystin.
2 x alumiininen spinnakeripuomi, joka on upotettu kanteen.
Säädettävä sisäinen etumasto.
Asennettava keulapurje (2017).
Gooseneck ja puomin kiinnitys on tarkastettu ja käsitelty - (2017).
PURJEET
Suuri: 1 POHJOINEN, 3DL täysin purjeet 2013, HYVÄssä kunnossa, viimeinen huolto (2023).
(kolme riffiä, Harkenin kuulalaakeroidut maston liukulaakerit (2014)).
Genua: 1 x 110%, NORTH, 3DL fully battened 2013, hyvässä kunnossa, viimeinen huolto (2023).
1 x 130% Hood, dracon, ei koskaan käytetty, näyttää upouudelta, (2016).
Harken rullajärjestelmä 2014, korjattu (2019).
Code Zero 1 x 75m2 musta, Rollytaskers, topdown turling loputon, upouusi 2023.
Spileri: 1 x Hyde Cruising Chute Spi, OK, (2005)
1 x Half Ounce Spi, OK, 2000.
1 x Asym Spi (gennacker) sininen, erittäin hyvä, (2017).
Lazyjacks, Lazybag lazyjacks ja sininen Lazybags, OK, (2014)
VINSSIT
2 x Lewmar 43- 2-nopeuksinen
2 x Lewmar 40- 2-nopeuksinen
2 x Suuri itsestään kääntyvä 50 Harken- 2-nopeuksinen vinssi ohjaamossa Genoaa varten.
2 x Lewmar 43- 2-nopeuksinen spinnakerivinssi.
1x Lewmar halyard.
SWAN 38 Vene, jolla on erinomainen klassinen muotoilu, huippuluokan laatu ja valtava kunnioitus sen suorituskyvyn ja vakauden vuoksi.
Mikä tekee Swan 38 -veneestä paremman kuin mikään muu kokoluokkansa jahti, on sen kyky purjehtia avomerellä kaikissa sääolosuhteissa, nopeilla purjehdusominaisuuksilla lähellä tuulta, pitäen samalla miehistön mukavana, turvallisena ja hyvin levänneenä.
Suunnittelun tilasi legendaariselta arkkitehtitoimistolta Sparkman & Stephensiltä edelleen kuuluisa suomalainen telakka NAUTOR vuonna 1974. Nautor oli jo saavuttanut suurta kaupallista menestystä S&S:n suunnittelemilla 36-65 jalkaisilla Swaneilla. Swan 38 suunniteltiin kompaktimmaksi versioksi heidän erinomaisen menestyksekkäästä Swan 42 -suunnite
SuurpurjeNORTH 3DL full battern GOOD 2013 GOOD condition
PääpurjeKyllä
PääpurjeGenoa 110% NORTH 3DL 2013 GOOD Condition
RigtypeSwan Single spr keel stepped
Koodi 0Kyllä
SpinnakerKyllä
GennakkerKyllä
Puomin suojusKyllä
Lazy JackKyllä
ZippackKyllä
KäärintäKyllä
Spinnakerin napaKyllä
Mastokorkeus12,88
Navigointi
KarttaplotteriKyllä
KarttaplotteriRaymarine C80
TukkiKyllä
SyvyysluotainKyllä
VHF-radioKyllä
VHF-radioRaymarine 54 DSC VHF
TutkaKyllä
KompassiKyllä
AutopilottiKyllä
AutopilottiRaymarine ST6001
LandternsKyllä
GPSKyllä
PuhallinsoitinKyllä
AIS transmitterYES
AIS responderYES
Inombords
LiesiKyllä
JäähdytinKyllä
WCKyllä
SaostussäiliöKyllä
SuihkuKyllä
Vuoteet8
Ohjaamon enimmäiskorkeus (cm)185
TVEi
StereoKyllä
Vuoteen pituus (cm)210
LämmitysKyllä
Säiliön pitono
DækstømningEi
Cockpit
TillerEi
PyöränlaakerointiKyllä
SuihkuhuppuKyllä
Ohjaamon telttaEi
CockpittableEi
Ohjaamon tyynytKyllä
WinchenLewmar 50 and 43
Däck
Teak-kansiKyllä
Teak ohjaamossaKyllä
Tukijalka ja turvaköydetKyllä
UimalaituriEi
UimatikkaatKyllä
Utrustning
SuojuksetKyllä
KiinnitysköydetKyllä
Jolli / gummibåtKyllä
Talvi kehtoEi
TalvipeiteEi
HengenpelastajaKyllä
PalosammutinKyllä
AnkkuriCQR Plough and Danfort
PelastusveneYes
Muut laitteetStanding Rigg 2014, Hull Painted 2023
Sekalaiset
Teho 230VKyllä
Veneen nimiALBERT
AkkulaturiKyllä
Paristot1*110A+2*120A (2021)
Paineistettu vesiKyllä
KuumavesisäiliöKyllä
PilssipumppuKyllä
VinssiLewmar Electric
Sähköinen vinssiKyllä
VesisäiliöKyllä
Rungon numero75
LaivarekisteriGermany
Vesisäiliö (litroina)220
Kuvaus ja varustelista ovat omistajan toimittamia ja YachtBroker ei ole vastuussa mahdollisista virheistä tai epätarkkuuksista.
Katso myös ...
YachtBroker on Skandinavian suurin ammattimaisten venevälittäjien ketju, joka auttaa satoja tyytyväisiä asiakkaita ostamaan ja myymään veneitä vuosittain.