Hinta muunnetaan paikalliseksi valuutaksi nykyisen valuuttakurssin mukaan.
Sailboat 50 feet steelboat - Blue Ocean Sailing
ASYNJA on syksyllä 1990 valmistunut ja vuonna 1991 rekisteröity stailsailkuunari.
Suunnittelun ja rakentamisen on tarkastanut Ruotsin merenkulkulaitos.
Runko on rakennettu laivateräksestä, päällysrakenteet, kansi ja ohjaamo ruostumattomasta teräksestä (4 mm karkaistu teräs - fartygstaal).
Veneen kansi on päällystetty korkkimateriaalilla, joka on erittäin helppohoitoinen ja mukava kävellä.
Vene soveltuu erinomaisesti pitkän matkan purjehdukseen, sinisen valtameren purjehdukseen ja se on kulkenut suurimman osan matkasta maailman ympäri ja soveltuu purjehdukseen arktisella alueella. Vene on varustettu kaikilla kuviteltavissa olevilla varusteilla maailmanympärysmatkailuun ja veneessä asumiseen purjehd
ASYNJA on syksyllä 1990 valmistunut ja vuonna 1991 rekisteröity stailsailkuunari.
Suunnittelun ja rakentamisen on tarkastanut Ruotsin merenkulkulaitos.
Runko on rakennettu laivateräksestä, päällysrakenteet, kansi ja ohjaamo ruostumattomasta teräksestä (4 mm karkaistu teräs - fartygstaal).
Veneen kansi on päällystetty korkkimateriaalilla, joka on erittäin helppohoitoinen ja mukava kävellä.
Vene soveltuu erinomaisesti pitkän matkan purjehdukseen, sinisen valtameren purjehdukseen ja se on kulkenut suurimman osan matkasta maailman ympäri ja soveltuu purjehdukseen arktisella alueella. Vene on varustettu kaikilla kuviteltavissa olevilla varusteilla maailmanympärysmatkailuun ja veneessä asumiseen purjehdusmajaveneenä.
Staysail-takilaituri kantaa neljää keulapurjetta, suurpurjetta ja on valmis spinnakeria varten. Furling-purjeet ovat alkuperäiset mutta toimivat.
Moottori on 6-sylinterinen Volvo Penta TMD 41A, 150 hv.
Sisustus/varustettu puusepänteollisuudella amerikkalaista tammea. Konehuone, jossa on työpöytä, keittiö, kipparin hytti, keskilaivan wc ja suihku, salonki, navigointialue ja 2 vierashyttiä, joissa kummassakin on kaksi vuodepaikkaa ja yhteinen wc ja suihku. Keula ja perä, joissa on säilytystilat, muodostavat törmäysalueet, jotka on erotettu muusta veneestä vesitiiviillä laipioilla.
Perähytissä on Refleks-dieselkeitin ja 2x1050W sähkölämmittimet vedenlämmitysjärjestelmässä. Sähkölämmittimiä ohjataan keulassa olevalla huonetermostaatilla.
Ohjaamo on suojattu vankalla metalli/pleksilasi-tuulisuojalla ja roiskeläpällä. Ohjaamo on tiikkiä ja hyvässä kunnossa. Ohjaus tapahtuu jalustalla olevalla ohjauspyörällä tai autopilotilla tai tuuliperäsimellä.
Myös vinssiä ja 10,5 hv:n keulapotkuria ohjataan ohjauspaikalta.
Laaja varustelista ja yksityiskohdat:
RIGGING
Takilointi on ranskalainen Isomat, jossa on kaksi kannella seisovaa mastoa.
Valjakot ja varret ovat ylimitoitettuja (12 mm) ja ruostumattomasta teräksestä valmistettuja.
Kaikissa pääpurjeissa on rullapurjeet, joita käytetään ohjaamosta käsin.
PURJEET
Kaikki purjeet ovat olleet käytössä vuodesta 1991 lähtien ja ne on huollettu vuosittain:
1 Genua 150%.
1 Genua 110%.
2 puomia kovaa tuulta varten
1 isopurje
MOOTTORIT
Pääkone on 6-sylinterinen Volvo Penta 41 A, 150 hv.
Voimansiirto koostuu Borg-Warner Velvet Drive -suorakulmavaihteesta ja Aquadrive-joustokytkimestä, jossa on CV-nivel.
Potkuriakseli on ruostumatonta terästä. Potkurivaihteen halkaisija on 40 mm ja potkuri on kiinteä ja kolmilapainen.
Polttoainesäiliö on integroitu köliin ja se on yhdistetty moottoriin kupariputkilla. Polttoaine kulkee Racor-polttoainesuodattimen, jossa on vedenerotus, ja polttoainepumpun läpi. Generaattorina on 8 kW:n Kohler-generaattori, jonka voimanlähteenä toimii Yanmar 3HMFL-K 35 hv:n dieselmoottori, jossa on lämmönvaihdin.
SÄHKÖJÄRJESTELMÄ
Sähköjärjestelmä on hyvin dokumentoitu, ja se koostuu akkupohjaisesta 24 voltin tasavirtayksiköstä, jossa on muunnin, joka
muunnin, joka syöttää 12 volttia joihinkin komponentteihin, ja 220 voltin vaihtovirtalähde. Kaikki kaapelit ovat kaksinapaisia
ja hyvin mitoitettuja merenkulkulaatuisia.
24 VDC
Tarjoaa pääjännitteen valaistukselle, jääkaapille ja pakastimelle, tuulettimille, painevesipumpuille, viemäreille, viemäröinnille ja kierrolle sekä lyhytaaltoradiolle. Liittimet ovat keittiön, konehuoneen ja perähytin paneelissa.
12VDC
VHF:lle, navigointilaitteille ja karttapöydän valaistukselle.
AKKUPANKKI
Akkupankissa on 4 x 12 voltin akkua, jotka ovat huoltovapaita ja jotka eivät ole herkkiä kallistukselle kaikkiin suuntiin. Akut on kytketty pareittain sarjaan 24 voltin jännitteen saavuttamiseksi. Akkupankin kapasiteetti on noin 520 AH.
LATAUS
Akkujen lataus tapahtuu kolmesta lähteestä, kaapelilla 220 VAC maasähköliitännästä, veneen omasta 220 VAC sähköjärjestelmästä tai pääkoneessa olevasta ylimääräisestä 28 VDC, 100 ampeerin generaattorista. Lataus maasta ja Kohler-generaattorista tapahtuu Victron 35 -laturilla/jännitemuuntimella, joka hyväksyy sekä 50- että 60-jaksoisen vaihtovirran.
220 VAC
Vaihtovirtajännite aluksella tulee kolmesta lähteestä, maavirtaliitännästä, veneen omasta generaattorista ja
generaattorista ja akkupankista jännitemuuntimen kautta, jonka jatkuva teho on 1300 wattia.
PAINEVESIJÄRJESTELMÄ
Painevesijärjestelmä sisältää kuumaa ja kylmää vettä hanoilla keittiössä ja wc:ssä.
Keittokomeron kylmä vesi puhdistetaan hiilisuodattimessa. Pumppu on äänetön.
LÄMMITYSJÄRJESTELMÄ
Lämmitysjärjestelmä on vesipohjainen ja siinä on patterit hytissä, salongissa ja keittiössä. Lämmönlähteenä käytetään sähköpatruunoita
2x1050W tai Reflex-dieselkattila. Sähköpatruunoita ohjataan huonetermostaatilla.
VEDENKÄSITTELYKONE - Ei käytössä nykyään. Tuntematon kunto.
Suolanpoistolaitos asennettiin vuonna 1996. Sen kapasiteetti on 70 l/tunti (ei toiminnassa). Ostaja voi ottaa sen uudelleen käyttöön.
KAASUNPITO
Nestekaasupullot 2 PC10 säiliössä, jossa on kaukoventtiili ja vuodonilmaisin peräkannella. Kaasunilmaisin salongissa.
VESI- JA DIESELSÄILIÖT
4 vesisäiliötä sijaitsevat keskilaivassa ja niiden tilavuus on 860 l.
Dieseltankki on osa köliä ja sen tilavuus on 1180L.
JÄRJESTELMÄT:
B & G Hydra 330 -järjestelmä
Autopilotti: B & G ACP-2.
Lyhytaaltoradio: Skanti HF-SSB.
VHF: COMPACT VHF RT 2047/D
AIS-transponderi/-vastaaja: AIS True Heading CTRX Graphene.
Laivaverkko: NMEA 0183
ASYNJA on syksyllä 1990 valmistunut ja vuonna 1991 rekisteröity stailsailkuunari.
Suunnittelun ja rakentamisen on tarkastanut Ruotsin merenkulkulaitos.
Runko on rakennettu laivateräksestä, päällysrakenteet, kansi ja ohjaamo ruostumattomasta teräksestä (4 mm karkaistu teräs - fartygstaal).
Veneen kansi on päällystetty korkkimateriaalilla, joka on erittäin helppohoitoinen ja mukava kävellä.
Vene soveltuu erinomaisesti pitkän matkan purjehdukseen, sinisen valtameren purjehdukseen ja se on kulkenut suurimman osan matkasta maailman ympäri ja soveltuu purjehdukseen arktisella alueella. Vene on varustettu kaikilla kuviteltavissa olevilla varusteilla maailmanympärysmatkailuun ja veneessä asumiseen purjehd
Kuvaus ja varustelista ovat omistajan toimittamia ja YachtBroker ei ole vastuussa mahdollisista virheistä tai epätarkkuuksista.
Katso myös ...
YachtBroker on Skandinavian suurin ammattimaisten venevälittäjien ketju, joka auttaa satoja tyytyväisiä asiakkaita ostamaan ja myymään veneitä vuosittain.