• Germania 40 Ketch #1
  • Germania 40 Ketch #12
  • Germania 40 Ketch #13
  • Germania 40 Ketch #55
  • Germania 40 Ketch #56
Germania 40 Ketch
FacebookLinkedIn
  • Merkki
  • Germania
  • Malli
  • 40 Ketch
  • Vuosi
  • 1980
  • Moottori
  • Yanmar 4JH2E
  • Polttoaine
  • Diesel
  • Pituus
  • 12 m (39,4 ft)
  • Leveys
  • 3,88 m (12,7 ft)
  • Syvyys
  • 1,65 m (5,4 ft)
  • Paino
  • 10,5 ton
  • Runko
  • Lasikuitu
  • Sijainti
  • Frederikssund, DK
DKK 365 000
EUR 48 900*
*
Hinta muunnetaan paikalliseksi valuutaksi nykyisen valuuttakurssin mukaan.

Germania 40 Ketch

Ainutlaatuinen, vankka ja viihtyisä Blue Ocean risteilijä - Germania 40 Ketch "Pandora".

Haaveiletko purjehtimisesta avomerellä purjeveneellä, jossa yhdistyvät mukavuus, turvallisuus ja vankka rakennuslaatu? "Pandora" - harvinainen Germania 40 -ketju - on juuri sellainen. Saksalaisen suunnittelijan Uwe Bartelsin suunnittelema ja maineikkaalla Ta Chaion telakalla Taiwanissa rakennettu vene edustaa aikaa, jolloin käsityötaito ja merikelpoisuus kulkivat käsi kädessä.

Alun perin saksalaisen Günter Voigtin 1970-luvulla pitkän matkan risteilyjä varten kehittämä vene suunniteltiin yhtä tarkoitusta varten: tarjoamaan turvalliset ja mukavat puitteet valtamerten yli suuntautuville seikkailuille. Vene on rakennettu kestämään, ei kilpa-ajoa varten, vaan rentoa ja vakaata purjehdusta varten, jossa on runsaasti tilaa ja mukavu
Haaveiletko purjehtimisesta avomerellä purjeveneellä, jossa yhdistyvät mukavuus, turvallisuus ja vankka rakennuslaatu? "Pandora" - harvinainen Germania 40 -ketju - on juuri sellainen. Saksalaisen suunnittelijan Uwe Bartelsin suunnittelema ja maineikkaalla Ta Chaion telakalla Taiwanissa rakennettu vene edustaa aikaa, jolloin käsityötaito ja merikelpoisuus kulkivat käsi kädessä.

Alun perin saksalaisen Günter Voigtin 1970-luvulla pitkän matkan risteilyjä varten kehittämä vene suunniteltiin yhtä tarkoitusta varten: tarjoamaan turvalliset ja mukavat puitteet valtamerten yli suuntautuville seikkailuille. Vene on rakennettu kestämään, ei kilpa-ajoa varten, vaan rentoa ja vakaata purjehdusta varten, jossa on runsaasti tilaa ja mukavuutta - ja noin 12,5 tonnin painollaan kuormattuna se on turvallinen vedessä.

"Pandora on rakennettu numerolla 10 vain 10:stä valmistetusta yksiköstä, joten se on hyvin harvinainen näky - erityisesti Tanskan vesillä. Vene ostettiin vuonna 2011, ja se on sittemmin peruskorjattu perusteellisesti. Nykyään se on erittäin hyvin huollettu, ja siihen on asennettu nykyaikaiset navigointilaitteet ja mukavuusvarusteet, jotka ylittävät reilusti sen rakentamisvuoden 1980 standardit.

Seuraavat asiat on tuotu esiin:

Purjeet ja lautta
* Pääpurje (n. 35 m²): Uusi Elvstrøm-päässi vuodelta 2021 - purjehdittu vain 25-30 tuntia. Varustettu 4:llä läpivientilevyllä, 2 köydellä ja Zippackilla puomissa.
* Keulapurje (n. 45 m²): Asennettu rullapurjeeseen, vanhempi purjeen suojus mukana.
* Messipurje: Vanhempi, mutta toimiva, puomipeitteellä.
* Vinssit: n. 140 m², sis. vinssitukivarret.
* Genuapurje: Genua / välipurje, n. 100 m².
* Päämasto: Korkeus 16 metriä.
* Messanmasto: Korkeus 11 metriä.
* Takilan tyyppi: Mastopää. Juokseva takilointi uusittu ja osittain korvattu Stotz Riggerne -yrityksellä vuonna 2023. Molempien mastojen kaikki köydet uusittu vuonna 2024.

Navigointi
* Karttaplotteri: B\&G Vulcan 7" asennettu ohjauskonsoliin.
* Loki, kaikuluotain ja veden lämpötila: Airmar DST 810 (asennettu 2025).
* Anemometri: D\&G langaton.
* VHF: Furuno RO-6800, jossa AIS.
* Kannettava VHF: ICOM M930, jossa hätänappi (2020).
* Suuntakompassi: Silva.
* Autopilotti: Coursemaster CM800i.
* Lyhdyt/valot: Täyden kattavuuden lyhdyt ja 2 tehokasta LED-kannen valoa yöpurjehdusta varten.
* AIS-transponderi (luokka B): AIS-CTRX B.

Laituripaikat ja osastot:
* Yhteensä 7 vuodepaikkaa - joista 5 on erillisissä hytteissä.
* Keulaluukku, jossa 2 vuodepaikkaa, 2 kaappia ja runsaasti säilytystilaa.
* Salonki, jossa on mahdollisuus 2 lisävuoteeseen, paljon kaappeja ja säilytystilaa.
* Perämiehen hytti, jossa on yksi makuupaikka ja suljettu tila.
* Suuri perähytti, jossa on tilaa 2½ hengelle.

USB-lataus:
* USB-laturit kaikissa 3 erillisessä makuuhuoneessa.
* 4 USB-pistorasiaa karttapöydässä.
* 1 USB-pistorasia ohjaamossa.

Ruokakomero/keittiö
* Ylhäältä ladattava jääkaappi, jossa on pieni pakastin.
* 2 pesuallasta kuumalla ja kylmällä painevedellä.
* Dometic-kaasukeitin, jossa 3 poltinta, uuni, grilli, kipinäsytytys ja sling-vaihde.
* Truma-kaasukytkin asennettu ruokakomeroon - sammuttaa kaasupullon kannella olevassa kaasuhuoneessa. Uusi kaasuasennus vuodesta 2024 alkaen.
* Hyvää kaappitilaa ja paljon laatikoita.

Navigointitila
* Navigointipöytä, jossa on kiinteä ja kannettava VHF, 12V sikaripistoke, Garmin GPS varajärjestelmänä, karttavalo, sulakepaneeli ja nostettava pöytälevy karttojen ym. säilyttämistä varten.

WC:t
* Tyyrpuurin puolella: Sähköinen wc, pesuallas ja suihku, jossa tyhjennys harmaavesisäiliöön ja kylmä/kuuma painevesi.
* Paapuuri: Käsikäyttöinen WC-pumppu, pesuallas ja suihku, jossa on kylmä/kuuma painevesi ja tyhjennys harmaavesisäiliöön.
* Säiliösäiliö, jossa on pumppu ja kannen tyhjennys.
* Harmaavesisäiliö, jossa pumppu.

Ohjaamo
* Keskimmäinen ohjaamo, jossa on teak-ovi.
* Ohjauskonsoli, jossa ohjauspyörä ja karttaplotteri.
* Suihkupeite - vanhempi mutta hyvässä kunnossa.
* Kaksiosainen puomiteltta, joka kattaa koko ohjaamon.
* Ohjaamon pöytä ja tyynyt.

Vinssit:
* 2 x Barlow itsekelausvinssi.
* 2 kpl Barlowin itsekurottavia vinssejä.

Renkaat ja ankkuri
* Kiwigrip-kentät - valkoinen.
* Merikiskot 6 ja 8 mm Dynema.
* Perän uimaportaat.
* Sähkövinssi - Lofrans Kobra 1000W.
* Pääankkuri: Rocna 25 kg ja n. 80 metriä 10 mm:n galvanoitua ketjua - kaikki uutta vuonna 2024.
* Peräankkuri: 6 kg:n kevytankkuri (Fortress?) ankkurirullalla.

Lisävarusteet
* 3 suurta tavallista fenderiä + 2 pallofenderiä (54 cm).
* Monet kiinnitysköydet.
* Talvipeitto.
* Pelastusrengas ja pelastusvalo.
* Heittoliina.
* 3 palosammutinta (2 moottorin luona, 1 ruokakomerossa).
* Palopeitto ruokakomerossa.
* EPIRB - laivalle omistettu.
* Mukana monia varaosia ja lisävarusteita.

Muuta
* Maasähkö (230V) kaapelilla ja uudella HDMI-releellä (2024). 230V pistorasia kaikissa huoneissa.
Akkulaturit:
* 1 x CTEK 12V älykäs laturi.
* 1 x CTEK 24V älykäs laturi.
* DC-DC-laturi perän akulle + uusi eristysrele.

Akkupankki (lyijy/happo):
* Käynnistinakku: 115 Ah
* Kulutus 12V: 2 x 115 Ah
* Kulutus 24V: 2 x Exide Marine 115 Ah.
* Peräakku (vinssi): 1 x Exide 115 Ah.

Kunnostukset ja parannukset - Pandora 2011 - 2025

Nämä ovat vain asiaankuuluvia korjauksia ja huoltoja jne. jotka liittyvät aluksen nykyisiin varusteisiin ja veneen myyntiin, sisältyvät tähän. Yleinen kunnossapito ei sisälly luetteloon.

2011 - Pandoran osto.
- Useita tarkastuksia, lopullinen osto Gillelejessä ja alus purjehti kotiin Struerista Frederiksværkiin.
- Talven talteenotto lokakuussa 2011.
- Aloitettiin freeboardin hiominen syksyllä 2011 (koko aluksen hiominen kesti 7 kuukautta).
- 2 suurta kierrosta kotiin - erotettu, puhdistettu ja voideltu hapottomalla rasvalla - tehdään 2-3 vuoden välein.
- 2 pientä pilssiä erotettu laivalla puhdistettu petrolilla ja voideltu hapottomalla rasvalla - on tehtävä 2-3 vuoden välein.

2012 - Vapalaudan hionta ja maalaus - uudet purjeen suojukset, suihkukupu ja teltta.
- Keväällä freeboard hiotaan kokonaan.
- Epoksitäyteainetta epätasaiselle freeboardille.
- 6 kerrosta epoksia - kevyt pohjamaali telalla + hionta.
- Peitetään sininen viiva + ruiskutetaan 4 kerrosta Hempel Poly Best 2K laivastonsinistä, jossa on ripaus mustaa
- Viimeistelty freeboard + ruiskutettu 4 kerrosta Hempel Poly Best 2K valkoinen
- Valmis freeboard + sininen viiva 25. toukokuuta 2012.
- Hieno tulos! - Seurasin Hempelin maalausohjelmaa ja sain heiltä teknistä tukea matkan varrella.
- Asennettiin upouudet purjeen suojukset mizzen, lazy bag, sprayhood ja teltta koko veneeseen.
- Veneen kaikkien meriventtiilien purkaminen, puhdistaminen ja tarkistaminen. puhdistettu, voideltu ja koottu uudelleen.
- Keittiön tiskialtaan pronssisen meriventtiilin vaihto (oikealla metalliseoksella).

2013 - Salongin kunnostus ja uusi Webasto-öljykattila ja putkisto.
- Kaikki puuosat salongissa ja ruokakomerossa (keittiössä) täysin hiottu + 5 kerrosta Hempel Vanish -lakkaa (matta lakka).
- Kaikille kosketuspinnoille, tartuntalistoille ja pyöristetyille pinnoille 5 kerrosta Hempel Glossy -kiiltolakkaa (kiiltävä lakka).
- Uusi Webaston 6KW öljykattila hankittu ja asennettu veneeseen. Lämpötilatermostaatin asennus hyttiin. Uusi pakoputki, imu ja johdinsarja Webastoa varten.
- Uuden itsestään käynnistyvän pumpun hankinta ja asennus öljypohjaan.
- Uudet sekoitushanat molempiin kylpyhuoneisiin.
- Koko salongin pesu - kaapit, hyllyt jne. maalattiin Hempel 1K -väriöljyllä.
- Kaikkien aluksen tyynyjen kankaan vaihto 18 tyynyä yhteensä + kyllästetty 2 kertaa.
- Täysin uuden jäähdytysjärjestelmän hankinta ja vaihto ruokakomeron jäähdyttimeen. Voidaan nyt käyttää myös pakastimena. Jäähdytysinsinööri testasi järjestelmän ja se toimii täydellisesti.

2014 - Uusi liesi ja sähköverkon tarkistus ja kunnostus. Uusi moottoripaneeli ja polttoainemittari.
- Ruokakomeron kunnostaminen ruostumattomasta teräksestä valmistetulla roiskeläpällä, uusi sekoitushana ja uusi liesi, jossa on 3 poltinta, sähkökäynnistyksellä varustettu uuni, jossa on grilli ja uunivalo.
- Aluksen johdotuksen tarkistaminen. 12v ja 24v:
Aluksesta poistetaan 3 suurta mustaa pussia, joissa on kuolleita johtoja.
Kaikkien moottorin ja konehuoneen johdotusten vaihtaminen uusiin tinattuihin merijohtoihin.
Uusi kojetaulu ja johdotukset Perkinsille + uusi tankkimittari ja tankin puhdistus.
(Tehdään 2-3 vuoden välein)
- Pandoran nimeäminen Frederiksværkin satamassa.

2015 -
- Pilestat (ohjauslaatikko) purettu ja kunnostettu. maalattu 4 kerroksella Hempel Poly Best 2k -maalilla.
- Hydraulisen ohjauksen ohjauspumppu lähetetty kunnostettavaksi BRDR:lle. Petersen Gillelejessä.
- Uusi kaasu- ja vaihdevipu (Teleflex B80S).
- Uudet vaijerit teknoflexiä varten + vanhat säilytetään varavaijereina.
- Uusi ilmatäytteinen vene /OC Seven Ocean
- 2 kpl 110 ah:n meriparistoja ostettu kuluttajapuolelle.
- Ctek 12v pulssilaturin hankinta ja asennus

2016-
- Ohjaamon kunnostus, maalattu 1k + puuosat kunnostettu erilaisilla uusilla teak-tulpilla ja sen jälkeen puuosien puhdistus.
"VINKKI - Älä hio vaan käytä kemikaaleja - WC-puhdistusainetta, suolahappoa ja neutraloi saippualla, niin näyttää kuvien mukaiselta.
- Asennus 2 uutta LED-valonheittimet massa masto ja päämasto - sitten on työvalo kannella :)

2017-
- Uusi laivaradioasema - Furuno RO-6800/AIS + Tanskan merenkulkuviranomaisen sertifioima.
- Vanhojen mastossa olevien pylvästukien poistaminen.
- Kulkuluukun ympärillä olevien puuosien uusiminen, uudet liukukiskot ja ruostumattomasta teräksestä valmistettu levy.
- Vanhojen Dorado-venttiilien poisto + uuden sähköventtiilin asennus perämakuuhuoneeseen.
- Vanha ruskea kuorittu Treadmaster kuorittiin pois pieninä minipaloina - kovaa käsityötä taltalla. Vei koko talven. Koko kannen hionta, täytettiin 2k epoksitäytteellä ja maalattiin kahdesti 1k valkoisella kansimaalilla.
- Keväällä 2018 maalattiin kansi + liukuestealueet Kiwigrip-liukuestemaalilla.

2018 - (vene pysyi maalla koko vuoden 2018, kun moottori vaihdettiin ja erilaiset suuret korjaukset olivat käynnissä)
- Vanha Perkins 4-108 on palvellut sotapalveluksensa + liikaa melua, öljyä ja epävakaata lämpötilaa - ei enää - ulos Perkinsin kanssa.
- Moottoritilan kunnostus. Asbestilevyt pois, uusi pro. konehuoneen eristys (tuttava, joka työskentelee laivojen äänieristyksen parissa) asennettu kauttaaltaan. Konehuoneen maalaus, dieselsäiliön tarkistus ja maalaus, uudet vesiletkut kylmää ja kuumaa vettä varten asennettu konehuoneeseen.
- Koko pohjan ammattimainen täydellinen hiekkapuhallus. Olen sanaton siitä, miten hieno se on hiekkapuhalluksen jälkeen (zoomaa kuvia), ei pienintäkään epätasaisuutta, se näyttää kuin eilen valetulta ja on täysin sileä koko pohja.
- Bisgaard Gilleleje on konsultti pohjan rakentamisessa. Materiaalit ostettu häneltä. Pohjan täydellinen tasoitus epoksitäytteellä + sen jälkeinen hionta. Sitten 8 kerrosta epoksipohjustusainetta ja 2 kerrosta tiivistysainetta ja lopuksi 2 kerrosta pohjan maalausta - pohja on kuin uusi.
- Puuosien jne. kunnostaminen koko perähytissä. Vaihdettiin puuosat ja paneelit + painekyllästettiin ne ennen kokoonpanoa. Seinien, portaiden jne. hionta ja 6 kerrosta lakkausta.
- Kompassi kunnostettu Weilbackin uudella kalvolla ja kompassinesteellä.

2019
- Ostettu ja asennettu uudempi (2006 - 1300 tuntia kellossa) Yanmar 4JH2E - 50 HP. Seppä tekee uudet perustukset, moottori käynnistyy, käy ja vetää kuin unelma. Se on tehnyt niin aina tähän päivään 2024 asti, fantastinen kone. Kone tarkistettiin mekaanikon toimesta ennen ostoa jossa puristus, öljynpaine jne. tarkistettiin kaikki on niin kuin pitääkin.
- Uusi potkuri ostettu Rudes potkureilta, jotka ovat laskeneet koon moottorille. Odotettu max. nopeus 8 solmua - Normaalikäytössä 1800 rpm 6 - 7 solmua.
- Lattian kunnostus koko aluksessa. Otan lattialaudat ylös, irrotan/vaihdan kiinnikkeet ja olen sanaton, että lattia on tehty 6mm puhtaasta teakista. Pandoran lattiassa on siis tilaa vielä monelle hionnalle. Lattialle 8x lakkaus ja käytäville 10x lakkaus.
- Vuotavan kulkuluukun kunnostus keulassa, kaikkien puuosien uusiminen. Keulahytin kunnostus samalla - kaikkien puuosien kuoriminen ja 6x matta lakkaus pinnoille ja 6x kirkas lakkaus tartuntapinnoille.

2020 -
- Uuden B&G Vulcan 7" karttaplotterin hankinta.
- Uuden Nmea2000-järjestelmän hankinta ja asennus Pandoraan. Järjestelmä yhdistää plotteriin: nopeuden, syvyyden ja veden lämpötilan, (Airmar st810) + tuulianturi langattomasti B&G, ei koskaan asennettu, mutta valmisteltu niin, että se voidaan vain laittaa päälle. tuulianturi on pariliitetty plotterin kanssa ja toimii. VHF-radio näyttää AIS:n plotterissa, radiolla on Tanskan merenkulkuviranomaisen myöntämä lähetyslupa Pandoran alukselle. Uusi kannettava VHF ICOM M930, jossa on hätä-, man overboard-toiminto jne. Tanskan merenkulkuviranomainen on myös hyväksynyt ja omistanut Pandoran.
- Aluksessa on itsenäinen vanhempi AIS-transponderi, joka lähettää Pandoran tiedot muille aluksille.
- Itseohjautuva/autopilotti Seamaster 800 asennettu vuonna 2023, joten karttaplotterin reitti kulkee automaattisesti autopilotilla.
- Uusi Lofrans 1000w 12v vinssi, releet jne. asennettu.
- Uusi johdinsarja etuankkurin akun lataamista varten.
- DC-DC-laturi asennettu + uusi erotusrele.
- Jakaminen neljään akkupiiriin: Vinssiakku/115Ah, käynnistinakku/115Ah, kulutusakut 12v/230Ah ja kulutusakut 24v/140Ah.

2021 -
- Uuden akkuvalvontalaitteen asentaminen 24 voltin kulutusakkujen valvontaa varten.

- Thomas Elvstrøm sails -yrityksestä tapasi meidät viikonloppureissulla Hundestedissä, jossa hän mittasi uuden suurpurjeen, joka toimitettiin ennen lomia. (Purje on ollut pystyssä alle 50 tuntia täällä vuonna 2024 eri syistä ja olosuhteista johtuen).

2022 -
- Uusi 10mm savunvärinen Lexan-lasi koko hytissä 6 kpl.
- Uusi 8mm savunvärinen Lexan-lasi tuulilasiin.
- Thomasin yksityisosto Elvstrøm sails - uusi kelauspurssi + UV-reunan asennus purjeeseen.
(Purje asennetaan veneeseen vuonna 2025).
- Marraskuu 2022 vanhat pronssiset meriventtiilit purettu, tarkastettu, voideltu hapottomalla rasvalla ja koottu uudelleen (Muista sininen lukitustahna meriventtiilin mutteriin) Pronssiset meriventtiilit tarkastetaan maalla 2 vuoden välein.
- Uuden langattoman tuulianturin hankinta B&G-plotteriin Nmea2000:n kautta.

2023 -
- Vene maalla koko talven 2022-2023. Normaalisti se on talvella vedessä.
- Moottorin merivesiventtiilin vaihto uuteen True Design -venttiiliin.
- Hydraulisen ohjauksen mäntä uusittu BRDR:ssä. Petersen Gillelejessä
- Coursmaster 800i:n, tehokkaan hydraulisen autopilotin asennus Neco Marinen tehokkaan pro:n kanssa. Hydraulipumppu, joka sopii veneen ohjausmäntään. Asiantuntevaa opastusta koosta, hydraulipaineesta jne. Andersen & Kristensen skibselektronikilta Køgesta. (He kertoivat minulle: "Pumppu sopii hyvin männällesi, se on hieman suurikokoinen, joten sinulla ei tule olemaan ongelmia sen kanssa, ettei teho riitä").
- Vanha 20 kg:n CQR-ankkuri on korvattu uudella 25 KG:n Rocna-ankkurilla.
- Ostetaan 80 metriä uutta 10mm galvanoitua - kalibroitua ketjua + merkintä 10 metriä ja punainen pysäytys.
- Uusi vedenlämmitin - Piti täyttää vettä veneeseen maaliskuussa tapahtuneen vesillelaskun jälkeen ... mikä tuo ääni on? Veden roiskuminen perästä? - Vanha kunnon (1980) amerikkalainen vedenlämmitin oli hajonnut ja mädäntynyt täysin. Ostetaan ja asennetaan 850w (ei räjäytä sulakkeita sillalla) uusi 30 litran vedenlämmitin. toimii 220v maasähköllä ja moottorin lämmöllä moottorilla ajettaessa.
- Uudet verhot perässä + muuhun alukseen (ei vielä ripustettu) Huonejako perässä yksityisyyden vuoksi, jos 2 vierasta ei tunne toisiaan.
- Uudet valetut vaahtomuoviset yläpohjapatjat kaikissa aluksen 5 kiinteässä makuupaikassa. Perähytin patjoilla on nukuttu vain muutama yö tai muut ovat käyttämättömiä.
- Koko juoksevan takilan purkaminen päämastosta ja ristimastosta.
- Alempi sallingshorn päämastosta Frederiksværkissä sijaitsevalle seppä Birthelle ja hitsautettiin vahvistukset (alumiinia), hienoa työtä Birthe.
- RIGGERNEn Thomas tarkasti takilan, jossa vaihdettiin pari alempaa käärinliinaa. Muu osa takilasta hyväksyttiin. Kun takiloija näki kiinnikkeet ja vaijerit, hän sanoi: "Se on pidettävä, sitä ei enää valmisteta tuollaisena".
- Uudemman (ei koskaan veneessä olleen) Viking 6 hengen offshore-pelastuslautan hankinta ja tarkastus/huolto. pitää tarkastuksen vuoteen 2026 asti.
- Epirpin hankinta ja asennus. Ja koodattiin / omistettiin Pandoralle Tanskan merenkulkuviranomaisen kautta (aluksen nimi on Epirpissä).
- Täysin uuden kaasujärjestelmän hankinta ja asennus - kaasuletkut, kupariputket, kaasutesterin ja Truemann-kaasukytkimen sekä lopuksi uuden sulkuhanan. Truemann toimii siten, että alhaalla hellan vieressä on elektroninen painike, joka sammuttaa kaasupullon kannella sijaitsevassa kaasuhuoneessa.
- Perälyhdyn johdotuksen uusiminen.
- Vanhan sulakerasian korvaaminen uudella HPFI-releellä maasähköä varten.

2024 -
- Molempien mastojen kaikki kulkuköydet ja puomit vaihdetaan uusiin.
- Uusi 14 mm:n nostoköysi ja -lohko mastossa.
- Purettu, puhdistettu ja korjattu öljypumppujärjestelmä.
- Kiinnitetty kiuas niin, että se voidaan lukita vaaka-asentoon.

2025 -
- Maalla Frederikssundissa.
- Uusi pohjan maali, sinkki freeboard kiillotettu.
- Ostetaan ja asennetaan uusi Airmar DST 810S - nopeus, syvyys ja veden lämpötila.
(Vanha DST 810 oli palanut loppuun).
- Vanhan 30 metrin ankkuriketjun ja 70 metrin köyden korvaaminen - 80 metrillä uutta 10 mm:n galvanoitua kalibroitua ankkuriketjua.
- Ostettiin ja asennettiin 2 uutta 115Ah:n meriparistoa 24V:n puolelle.
- Uusien akkujen asentaminen
Haaveiletko purjehtimisesta avomerellä purjeveneellä, jossa yhdistyvät mukavuus, turvallisuus ja vankka rakennuslaatu? "Pandora" - harvinainen Germania 40 -ketju - on juuri sellainen. Saksalaisen suunnittelijan Uwe Bartelsin suunnittelema ja maineikkaalla Ta Chaion telakalla Taiwanissa rakennettu vene edustaa aikaa, jolloin käsityötaito ja merikelpoisuus kulkivat käsi kädessä.

Alun perin saksalaisen Günter Voigtin 1970-luvulla pitkän matkan risteilyjä varten kehittämä vene suunniteltiin yhtä tarkoitusta varten: tarjoamaan turvalliset ja mukavat puitteet valtamerten yli suuntautuville seikkailuille. Vene on rakennettu kestämään, ei kilpa-ajoa varten, vaan rentoa ja vakaata purjehdusta varten, jossa on runsaasti tilaa ja mukavu

Laiteluettelo

Motor
HP50
Moottorin käyttötunnit1700
Moottorin vuosi2006
Moottorin numero07789
Makean veden jäähdytysKyllä
Potkurin akseliFast skrueaksel
Potkuri3 bladet
TyöntövoimaEi
Moottorit1
Polttoainekapasiteetti200
Segel och rigg
SuurpurjeKyllä
SuurpurjeElvstrøm (2021)
PääpurjeKyllä
RigtypeMasthead Ketch (gennemgået 2023)
SpinnakerKyllä
Lazy JackKyllä
ZippackKyllä
KäärintäKyllä
Mastokorkeus16
Navigointi
KarttaplotteriKyllä
KarttaplotteriB&G Vulcan 7”
TukkiKyllä
SyvyysluotainKyllä
VHF-radioKyllä
VHF-radioFuruno RO-6800 AIS & ICOM M930 med distress (2020)
TutkaEi
KompassiKyllä
AutopilottiKyllä
AutopilottiCoursemaster CM800i
LyhtyjäKyllä
GPSKyllä
PuhallinsoitinKyllä
AIS transmitterAIS-CTRX B
AIS responderAIS-CTRX B
Inombords
LiesiKyllä
JäähdytinKyllä
WCKyllä
SaostussäiliöKyllä
SuihkuKyllä
Vuoteet2 + 2 + 1 + 2
StereoEi
LämmitysKyllä
Säiliön pitoBlackwater 100 + Greywater 60
DækstømningKyllä
Cockpit
PyöränlaakerointiKyllä
SuihkuhuppuKyllä
Ohjaamon telttaKyllä
CockpittableKyllä
Ohjaamon tyynytKyllä
WinchenBarlow
Däck
Teak-kansiEi
Teak ohjaamossaKyllä
Tukijalka ja turvaköydetKyllä
UimatikkaatKyllä
Utrustning
SuojuksetKyllä
KiinnitysköydetKyllä
HengenpelastajaKyllä
PalosammutinKyllä
Ankkuri25 kg Rocna inkl. 80 m. kæde (2024) & 6 kg hækanker med ankerrulle
PelastusveneService igen april 2026
Sekalaiset
Teho 230VKyllä
Veneen nimiPandora
AkkulaturiKyllä
Paristot1 x startbatteri 115 Ah + 2 x forbrug 12V 115 Ah + 2 x forbrug 24V 115 Ah + 1 x Ankerspil 115 Ah
Paineistettu vesiKyllä
KuumavesisäiliöKyllä
PilssipumppuKyllä
VinssiLofrans Kobra 1000w
Sähköinen vinssiKyllä
VesisäiliöKyllä
Vesisäiliö (litroina)400
EpirpYes

Kuvaus ja varustelista ovat omistajan toimittamia ja YachtBroker ei ole vastuussa mahdollisista virheistä tai epätarkkuuksista.

Katso myös ...

YachtBroker on Skandinavian suurin ammattimaisten venevälittäjien ketju, joka auttaa satoja tyytyväisiä asiakkaita ostamaan ja myymään veneitä vuosittain.