Hinta muunnetaan paikalliseksi valuutaksi nykyisen valuuttakurssin mukaan.
Finnsailer 34 (SALE PENDING)
Tässä on tilaisuus hankkia erittäin hyväkuntoinen Finnsailer 34, joka on rakennettu vuonna 1979 Oy Fiskarsilla Turussa ja jonka rakennusnumero on 15. Tämän vankan moottoripurjehtijan on suunnitellut tunnettu laivasuunnittelija Hans Groop, joka tunnetaan myös legendaarisen H-veneen suunnittelusta. Finnsailer 34 on luotettava ja viihtyisä matkavene, jossa yhdistyvät suuri purjehdusmukavuus ja erinomaiset tilat.
Vene soveltuu erinomaisesti sekä pitkän matkan risteilyihin että rentouttaviin viikonloppumatkoihin. Syvä keskimmäinen ohjaamo, joka voidaan peittää kokonaan kuomulla, tarjoaa suojaa joka säälle. Lisäksi tehokkaan keulapotkurin ja autopilotin ansiosta venettä on helppo ohjata sekä pitkillä matkoilla että ahtaissa satamis
Tässä on tilaisuus hankkia erittäin hyväkuntoinen Finnsailer 34, joka on rakennettu vuonna 1979 Oy Fiskarsilla Turussa ja jonka rakennusnumero on 15. Tämän vankan moottoripurjehtijan on suunnitellut tunnettu laivasuunnittelija Hans Groop, joka tunnetaan myös legendaarisen H-veneen suunnittelusta. Finnsailer 34 on luotettava ja viihtyisä matkavene, jossa yhdistyvät suuri purjehdusmukavuus ja erinomaiset tilat.
Vene soveltuu erinomaisesti sekä pitkän matkan risteilyihin että rentouttaviin viikonloppumatkoihin. Syvä keskimmäinen ohjaamo, joka voidaan peittää kokonaan kuomulla, tarjoaa suojaa joka säälle. Lisäksi tehokkaan keulapotkurin ja autopilotin ansiosta venettä on helppo ohjata sekä pitkillä matkoilla että ahtaissa satamissa. Tilava sisätila, jossa on hyvät makuutilat jaettuna keula- ja perähyttiin ja salonkiin integroitu täysin varustettu ruokakomero, takaa mukavuuden koko miehistölle.
Tätä esimerkkiä on kunnostettu perusteellisesti ja päivitetty jatkuvasti nykyaikaisilla varusteilla. Tässä on yleiskatsaus:
Moottori:
- Tuntia: Volvo Penta D2-40 moottori, uusi 2017, ajettu n. 1600 tuntia.
- Kiinteä akseli mustalla tunkilla (uusi 2020), vesivoideltu laakeri uusittu 2020
- Bullflex-kytkin
- Flexofold 3-siipinen taittopotkuri, uusi 2017, ropecutterilla varustettuna
Runko, köli ja kansi:
- Pyöreä pilssi, lasikuituinen yksinkertainen laminaatti. Väri: Raakavalkoinen freeboard ja sininen raita kovakumisen fenderikaistaleen alla, musta pohja.
- Fin köli lyijyssä
- Kansi teak
- Tikkailla varustettu perälautta
- Merikaide kaksinkertaisella vaijerilla
- Uimalaituri tikkailla perässä
- Pohja kuorittiin geelipinnoitteesta, käsiteltiin eproksimaalilla ja päällystettiin mustalla Jotun Supreme, itsekiillottuvalla, mustalla pohjamaalilla Humlebækin veneveistämöllä vuonna 2021.
Ohjaamo ja ohjaus:
- Syvä ja suojattu itsepurkautuva ohjaamo, jossa on hyvä istuintuki, hansikaslokero, kiinteä ohjaamopöytä ja 3 tilavaa arkkupenkkiä.
- Ohjauspyöräohjaus (Edson), jossa on nahkainen ohjauspyörä ja kompassi.
- Peräsinvinssejä: 2 Lewmar 46 ST, 2-vaihteinen; 2 Andersen 16 ST.
- Raymarine Smart Pilot -sähköinen itseohjautuva järjestelmä kauko-ohjauksella ja suoralla ohjauksella peräsinkannalla.
- Tehokas keulapotkuri (Sleipner Side Power 55 S2i), huollettu 2024.
- Kiinteä tuulilasi tuulilasinpyyhkijöillä ja suihkukupuilla.
- Ohjaamoteltta, joka on liitetty suihkukupuun vetoketjulla (vuodelta 2016, pesty ja kaikki saumat uusittu 2024).
- Ohjaamon lattia: luukku, josta pääsee helposti moottoritilaan.
Suoja:
- Sisäpuolelta eristetty freeboard
- Paapuurin puoleinen makuupaikka hytissä
- 2 erillistä makuupaikkaa perähytissä
- Keulahytti, jossa on kahden hengen makuupaikka
- Uudet tyynyt hytissä 2016
- Navigointipöytä, jossa on karttalehti, hyllyt, mittaristo ja turvataulu sekä karttavalo.
- Valoissa on matalaenergialamput (LED/putki).
- WC-tila, jossa on pesuallas ja suihkutilat
- WC: Jabsco, jossa sähkökäyttöinen (uusi pumppu 2023).
- Diesellämmitin: Eberspächer D3LC, joka ottaa dieselin pääsäiliöstä ja jolla on lämmityspistorasiat perähytissä, hytissä, keulahytissä ja wc:ssä.
- Lämmönvaihdin, joka käyttää moottorin kuumaa jäähdytysvettä hytin lämmitykseen.
Keittiö:
- Ruokakomero, jossa säilytystilaa laatikoissa, kaapeissa ja muissa lokeroissa.
- ENO-kaasuhella, jossa uuni ja 2 poltinta sekä kevyt kaasupullo. Kaikki kaasuletkut ja pelkistysventtiili uusittu 2024.
- Pesuallas kuumalla ja kylmällä painevedellä ja jalkapumpulla suolavettä varten.
- 50 litran hyvin eristetty, sisäänrakennettu jäähdytin, jossa Isotherm SP -jäähdytysjärjestelmä (Danfoss-kompressori, jossa vesijäähdytys viemäriputken kautta ruokailutilan lavuaarista).
- Kuumavesisäiliö (15 litraa), lämmitetään sähköllä tai moottorin jäähdytysvedellä, uusi 2019
Masto ja takila:
- Seldénin masto ja puomi, sloop-riggattu.
- Köysirakenteinen puola spectraa
- Kaikki takilaruuvit ovat Hasselforsin kromattua pronssia/terästä.
- 2 Furlex 200 -kelausjärjestelmää
- Seldénin kiinteä potkuri kaasuvaimennuksella
- Puolivinssejä mastossa (2 Andersen 16ST, 1 Barlow).
- Hasselforsin takapurjeen kiristin
- Moottorilyhdyt, lopolight kolmivärinen purjeveneen lyhty, jossa on ankkurivalo maston yläosassa.
- VHF-antenni mastossa
- 2 alaverkkoa, 2 yläverkkoa, aisapurje, takapurje ja fenderisarja.
- lippusiimat jokaisen käärintäsarven alla
- Isopurjeen laiskanapit
- Echomax-tutkaheijastin mastossa.
- Maston askelmat (kokoontaitettavat)
Sähköt, elektroniikka ja navigointi:
- 4 AGM-kulutusakkua 100 Ah kukin, 2015.
- 1 AGM-käynnistinakku 75 Ah, 2015.
- 1 AGM-akku keulapotkuria/ankkurivinssiä varten, uusi 2024.
- 2 septor duo -akkujen erotinta
- CTEK M300 -verkkoakkulaturi.
- Phillipi STV 100 BCM1 -akkujen valvontalaite.
- Maavirtakeskus, jossa on HFI-rele, kaksi pistorasiaa ja EU-pistoke.
- Rantavirtajohto 25 metriä, kolme johdinta ja EU-pistoke.
- 100 watin aurinkopaneelit perämastossa ja niihin liittyvä säädin
- INVATEC-taajuusmuuttaja, 230 volttia, maksimi 300 wattia, puhdas siniaalto
- Raymarine Axiom 9MFD -merikarttaplotteri ja Navionics 45xg -kartat (Skandinavia, Etelä ja Saksa) asennettuna ohjaamoon.
- Raymarine Quantum tutka QR4C asennettuna tutkan perämastoon.
- Icom AIS-transponderi antenninjakajalla (2015).
- Cobra VHF (2021) asennettu karttapöydälle (koodataan uudelleen uudella MMSI-numerolla).
- Raymarine ST60 -kaikuluotain/logi
- NASA Clipper Navtex
- FM/AM-radio CD-soittimella ja 2 kaiuttimella.
Ankkurivarusteet:
- 16 kg Delta-ankkuri rullalla perätasanteella.
- 50 m kalibroitu, 8 mm:n galvanoitu ankkuriketju.
- Ketjukaivo keulassa, 1000 watin Maxwell-vetolaite langattomalla kaukosäätimellä varustettuna
- 10 kg Seagrib peräankkuri, jossa 6 metriä 8 mm:n ketjua.
- Ketjukauha, ripustus peräankkurille ja Ankarolina-ankkurille.
Säiliöt:
- 200 litraa, ruostumatonta terästä, puhdistettu 2015, säiliömittari.
- Vesisäiliö 150 litraa, keskellä laivaa kannen alla, säiliömittari.
- Ruostumattomasta teräksestä valmistettu WC-säiliö 80 litraa etukannen alla, uudet iskut 2023, sähköinen tyhjennys mereen tai ympäristöasemalle kannessa olevan holkin kautta, polttoainemittari.
Turvalaitteet:
- 4 hengen SEASAFE-pelastuslautta kannelle asennetussa kontissa, uusi 2024.
- 1 CO2-sammutin asennettu ruokakomeroon, 1 jauhesammutin arkun penkissä.
- Käsikäyttöinen pilssipumppu ohjaamossa
- Sähköinen pilssipumppu, jossa on tasoanturi
- Itsetäytteinen pelastusrengas ja itsetäytteinen Danbuoy.
- Uimatikkaat perätasanteella
Huomautuksia ja lisätietoja:
- Vene on velaton
- Paistinrauta uusittu ja vahvistettu 2016
- Etuluukku vaihdettu ja hytin luukun lasi uusittu
- Peräsin uusittu (syvempi ja profiilia muutettu) ja peräsimen laakerit vaihdettu
- Vene on pohjakosketettu ja korjattu Humlebækin veneveistämöllä. Tässä yhteydessä köli on irrotettu ja kölin pultit tarkastettu ja todettu kunnossa oleviksi.
- Mukana on erilaisia kiinnitystarvikkeita, ylimääräisiä köysiä, fendereitä, vinssin kahvoja jne.
- Lähes kaikki asiaankuuluvat ohjekirjat ja muut asiakirjat ovat mukana, mukaan lukien kopio veneen alkuperäisestä telakan käsikirjasta.
- Nimi "WICHWAM" ei ole myytävänä, ja se poistetaan ennen luovutusta.
Jos alus myydään maalla ja ennen keväällä tapahtuvaa vesillelaskua, se voidaan toimittaa vesille, takiloida ja valmistella Holbækin venesatamassa, mahdollisesti yhteistyössä uuden omistajan kanssa.
Tässä on tilaisuus hankkia erittäin hyväkuntoinen Finnsailer 34, joka on rakennettu vuonna 1979 Oy Fiskarsilla Turussa ja jonka rakennusnumero on 15. Tämän vankan moottoripurjehtijan on suunnitellut tunnettu laivasuunnittelija Hans Groop, joka tunnetaan myös legendaarisen H-veneen suunnittelusta. Finnsailer 34 on luotettava ja viihtyisä matkavene, jossa yhdistyvät suuri purjehdusmukavuus ja erinomaiset tilat.
Vene soveltuu erinomaisesti sekä pitkän matkan risteilyihin että rentouttaviin viikonloppumatkoihin. Syvä keskimmäinen ohjaamo, joka voidaan peittää kokonaan kuomulla, tarjoaa suojaa joka säälle. Lisäksi tehokkaan keulapotkurin ja autopilotin ansiosta venettä on helppo ohjata sekä pitkillä matkoilla että ahtaissa satamis
Ankkuri16 kg Delta anker med 50 meter 8 mm ankerkæde
Pelastusvene4 personers SEASAFE (2024)
Sekalaiset
Teho 230VKyllä
AkkulaturiKyllä
Paristot4 x AGM 100 Ah (2015) + 1 x AGM 75 Ah (2015) + 1 x AGM (2024)
Paineistettu vesiKyllä
KuumavesisäiliöKyllä
PilssipumppuKyllä
VesisäiliöKyllä
Vesisäiliö (litroina)150
Kuvaus ja varustelista ovat omistajan toimittamia ja YachtBroker ei ole vastuussa mahdollisista virheistä tai epätarkkuuksista.
Katso myös ...
YachtBroker on Skandinavian suurin ammattimaisten venevälittäjien ketju, joka auttaa satoja tyytyväisiä asiakkaita ostamaan ja myymään veneitä vuosittain.