Marimba 44 – Aluminum Yacht – Blue Water Cruiser for Ocean Cruising
Merkki
Marimba
Malli
Marimba 44 - Aluminum
Vuosi
1996
Moottori
MWM 226.4
Polttoaine
Diesel
Pituus
14 m (45,9 ft)
Leveys
4,05 m (13,3 ft)
Syvyys
1,95 m (6,4 ft)
Paino
12 ton
Runko
Alumiini
Location
Lagos, PT
EUR 195 000
Blue Water Cruiser for Ocean Cruising
Marimba 44 - Alumiinijahti - Sinisen veden risteilijä valtameren risteilyyn
Valinta, jos haluat Circum Navigate turvallisesti, ei väliä onko sen Patagonia, Pohjois-Norjassa, Grönlanti tai lämpimämpi Karibian tai Etelä-Tyynenmeren, niin tämä on vene sinulle.
Tämä kaunis alumiininen Blue Water Cruiser Yacht "Gepetho" on vankka Ocean-going Marimba 44. Tämä turvallinen ja vakaa vene sopii täydellisesti perheelle tai pariskunnalle, joka haaveilee kaukaisista rannoista ja seikkailuista erittäin mukavalla ja kätevällä live-aboard-elämällä, olipa kyseessä sitten kylmempi tai lämpimämpi ilmasto.
Vahva alumiini muotoilu, jossa on houkutteleva Center Cockpit, Aft-Cabin suunnittelu, joka ensisilmäyksellä saa ihmiset luulevat, että
Marimba 44 - Alumiinijahti - Sinisen veden risteilijä valtameren risteilyyn
Valinta, jos haluat Circum Navigate turvallisesti, ei väliä onko sen Patagonia, Pohjois-Norjassa, Grönlanti tai lämpimämpi Karibian tai Etelä-Tyynenmeren, niin tämä on vene sinulle.
Tämä kaunis alumiininen Blue Water Cruiser Yacht "Gepetho" on vankka Ocean-going Marimba 44. Tämä turvallinen ja vakaa vene sopii täydellisesti perheelle tai pariskunnalle, joka haaveilee kaukaisista rannoista ja seikkailuista erittäin mukavalla ja kätevällä live-aboard-elämällä, olipa kyseessä sitten kylmempi tai lämpimämpi ilmasto.
Vahva alumiini muotoilu, jossa on houkutteleva Center Cockpit, Aft-Cabin suunnittelu, joka ensisilmäyksellä saa ihmiset luulevat, että hän on Hallberg-Rassy, Najad tai Moody. Vene on varmasti innoittamana samoja ajatuksia mukavuutta ja turvallista purjehdusta, mutta ylimääräisiä turvaominaisuuksia, kuten vesitiiviit laipiot, ylimitoitettu Rig ja monia muita ominaisuuksia. Moottori on kehittänyt MWM (myöhemmin Deutz) vankasti kehitetty maatalouskoneiden ja merenkulun moottori. Monet Saksan laivaston veneet käyttävät tätä moottoria. Varaosia on saatavana maailmanlaajuisesti, sillä se on asennettu useisiin Renault- ja Fendt-maatalouskoneisiin. Erittäin luotettava ja erittäin helppo huoltaa. Vankka vedenalainen alus tarjoaa suuren vakauden ja turvallisuuden puolipitkän kölinsä ansiosta. 90 mm:n peräsinakseli, joka on integroitu 10 mm:n alumiiniseinän paksuiseen 10 mm:n teflonmuhviin vesilinjan yläpuolella, on tärkeä turva erityisesti siksi, että se on myös yhdistetty kiinteään, peräsintä suojaavaan jalustaan.
Marimba 44 oli alun perin suunnitellut Uuden-Seelannin arkkitehti Alan Mummery, ja oli ensimmäinen omistaja, rakentaa Saksassa Sandmeier telakka, joka on erikoistunut alumiinirakentamiseen Saksassa. Marimbaa rakennettiin yhteensä 4 kpl. Erilaisia ideoita kokeneilta maailman purjehtijoilta integroitiin.
Gepetho rakennettiin vuonna 1996 ja sitä käytettiin vain vähän - vain kesäaikaan ja pidettiin sisätiloissa talvella, ensimmäisen omistajan toimesta ennen kuin nykyiset omistajat ostivat sen vuonna 2012.
Tämä turvallinen ja vakaa alumiinijahti on valmiina lähtöön, ja se on päivitetty, jotta se voi purjehtia millä tahansa reitillä maailmassa, ja samalla se tarjoaa mukavan live-aboard-elämän tyylikkäässä teak-sisustuksessa. Rakentaja ja edelliset omistajat ovat keskittyneet laatuun i jokaiseen yksityiskohtaan. Sisällä on tyylikkäästi klassinen ja hyvin suunniteltu. Master perähytti parivuoteella ja etuhytti 2 vieraalle. Tyyrpuurin puolella kohti perähytti on jopa lisävuode rinnalla. Salongissa voi nukkua vielä kaksi vierasta. Yksi pää on perähytin vieressä. Päädyssä oli ennen suihku, mutta se on vaihdettava vesihanaan uusimista varten. Nykyiset omistajat tekivät suihkut ulkona peräkannella tai ohjaamossa, jotta vältettäisiin kosteus veneen sisällä. Keittiö on hyvin varustettu tilaa varastointiin ja ruoanlaittoon. Ylhäältä ladattu jääkaappi ja kaasupoltin liesi ja uuni. Salon mukavasti istuimet 6 henkilöä 2 sohvaa, yksi kummallakin puolella suuri kokoontaitettava pöytä.
Hyvin suojattu keskus ohjaamo on kiinteät ikkunat ja suuri sprayhood, mutta myös täydellinen kansi saatavilla suojaa sekä säältä ja auringolta ja paljon tilaa mukava ulkona jokapäiväistä veneen elämää ja turvallista risteilyä. Teak-kansi erinomaisessa kunnossa ja erittäin hyvin huollettu.
Nykyiset omistajat risteilivät Pohjois-Euroopan vesillä (Norja, Ruotsi, Saksa) ensimmäisinä risteilyvuosinaan. Sen jälkeen ja jonkin aikaa välillä työn vuoksi, he purjehtivat etelään Pohjois-Euroopasta Atlantille ja ylittivät Atlantin valtameren 2018/19 Karibialle, jossa he nauttivat saarista ennen paluuta Eurooppaan. Tämä risteilykone on osoittanut kykynsä kaikenlaisessa säässä ja merellä, ja kylmästä pohjoisesta lämpimään ja aurinkoiseen säähän etelässä ja Karibialla. Nykyiset omistajat, jotka matkustavat nyt aikuisten lastensa kanssa, ovat nyt siirtymässä huomattavasti suurempaan purjeveneeseen ja jatkavat matkustamista.
Nykyisen omistajan viime vuosina tekemiin päivityksiin kuuluvat mm:
2024: Uusi moottorin käynnistysakku
Päivitetty Epirb - GME MT 403.
2023: Gennakerin keulapyörä - ruostumatonta terästä.
Logg/Lot - Uusi ultraääni-muuntaja.
Moottorin täydellinen huolto Klemensin toimesta Großenbrodessa.
Keulapotkurin huolto
Rigg-tarkastus purjehtija Jan-Segel Großenbroden toimesta.
Drifter-purje (Code-0) n. 80 qm mit "furlex"/rulla (6.530 €)
Huollettu pelastuslautta Plastimo Ocean 6 henkilöä
Peräsin uusi tiiviste paketti
Antifouling
2021: Uusi suihkukupu
Uusi Cockpittent
Uusi purjeen suojus,
Uusi purjehdusteltta suojaa purjehduksen aikana (n. 8.500 €).
Ruokakomeron työtaso uusittu
Märkätilan työtaso uusittu
Victron-muuntaja täydellistä galvaanista eristystä varten uusittu.
Laturi/Invertteri uusi Victron Multiplus 3000 uusi
AIS - Garmin AIS 800-lähetin SOTDMA:lla Uusi.
2020: Kaasu-/propanilaitteisto uusittu
ENO-kaasuhella Uusi
Autopilotti pumppu Simrad Uusi
Kaikki sängyn ja salongin verhoilut uusittu.
2019: B&G Plotter Zeus 3 Uudet laitteet.
Autopilotti B&G NAC 3 Uusi
B&G Triton Uusi
B&G Sonic Hub
Jääkaapin kompressori Uusi
Lämmitys täysin päivitetty
2018: Rungon vedenalainen maalausjärjestelmä kokonaan uusittu - Antifouling Seajet
Uusi invertteri/laturi Victron Multiplus 12/3000/120-16.
Davitit ja Targaframe Uudet
Silentwind tuuligeneraattori Uusi
2 aurinkopaneelia Targassa
6 X 145 AH geeliakut - Huolto-akut.
Uusi perämoottori Suzuki DF 9.9 (ei sisälly)
Uusi Mastervolt Vaihtovirtageneraattori
Akseligeneraattori uusi
Reckmann Furler huollettu valmistaja
2016: Kauppa Purjeet 85 neliömetriä uusi
Maalattu runko ja kansi Klemens-Werftin toimesta.
2 CARBON Spinnakerpoles Carbon
Stormfock 9 neliömetriä
Trysail 11qm erillisellä mastoradalla.
Pääpurje Jan-Segel 40 neliömetriä uusi.
Peräankkuri 16 kg "German Bügelanker".
Jolli Highfield UL 310 Hypalon Alumiinirunko ja perämoottori eivät sisälly hintaan.
Varusteet ja faktat:
Yleisesti:
- Mallivuosi 1996
- Nimi: S/Y GEPETHO
- HIN- tai valmistusnumero: 1SSR942
- Pituus (LOA): 14,00 m.
- Leveys/Palkki: 4,05 m
- Syväys: 1,95 m
- Vetoisuus: 1,95 mrd: 12,0 tonnia (tyhjänä)
- Painolasti: 4,7 tonnia
- Mastokorkeus (silta) 18,5 m.
- Pohjaratkaisu: kaksi hyttiä (perähytti ja keulahytti) ja yhteensä 7 vuodepaikkaa, joista 2 salongissa.
- Yksi pää/kylpyhuone/wc
- Moottori: MWM 226.4: 58 kW (79 Hv) - 1996 (käyttöönotto).
- Moottorin sarjanumero: 226.42.16202.
- Moottorin käyttötunnit: 1937 tuntia
- 3-siipinen ruostumattomasta teräksestä valmistettu kiinteälapainen potkuri.
- Dieseltankki 400 litraa (alumiinia), (päiväsäiliö 80 litraa + 320 pääsäiliö).
- Vesisäiliöt yhteensä 500 litraa : 2*250 litraa (alumiinia - salongin alla).
- Ankkuri ("German Bügelanker") 35 kg, 100 m 10 mm:n ketjulla.
- Peräankkuri: 16 kg ("German Bügelanker").
- Lewmarin vinssi keulassa
Riggaus:
- Sloop Two-spreader Keel stepped rig.
- Selden-masto ja puomi
- Reckmanin genuafurleri
- Ylimitoitettu 12mm ja 10mm seisova takilointi ylimääräistä varmuutta varten
- Ylimääräiset takajalat valinnaisena tukena mastolle, kun ajetaan myötätuuleen kovassa merenkäynnissä, ja ne voidaan siirtää normaaliin purjehdukseen.
- Juokseva takilointi on useimmiten vaihdettu osana huoltoa.
- 2 Carbon Spinnaker-pylvästä ja suojus, asennettu mastoon.
- Kutteripylväs
Purjeet ja kangas:
- 2016 (hyvässä kunnossa).
- Passatsegel 86 neliömetriä, 2016 (käyttö 2018-2019 - kuin uusi).
- Genua 63 neliömetriä, 2014 (käyttö vuodesta 2014 vuoteen 2018 - hyvässä kunnossa).
- Jenkki 45 neliömetriä, hyvässä/keskinkertaisessa kunnossa (ensimmäinen käyttö 2018).
- Fock for Cutterstag 15 qm, hyvässä/keskinkertaisessa kunnossa (ensimmäinen käyttö 2012).
- Storm-Jib (kuin uusi)
- Trysail 2026 (kuin uusi)
- Code-0 Drifter furlexilla/rullalla 80 qm. 2023 (kuin uusi).
- Sprayhood (2021)
- Uusi Cockpittent (2021)
- Uusi purjeen suojus?, (2021)
- Uusi purjehdusteltta, (2021)
Akut ja lataus
- Maavirtaliitäntä Virta: 240V järjestelmäpaneeli, jossa on kytkimet pistorasioita, akkulaturia jne. varten.
- Invertteri/laturi Victron Multiplus 12/3000/120-16 (120 Ah laturi/3000 watin invertteri).
- Tuuligeneraattori Silentwind MPPT-säätimellä (2018).
- Aurinkopaneelit Targa ( 2 x 110 WP) kytketty MPPT-ohjaimeen w Wind Gen.
- Liitäntä valmis lisää aurinkopaneeleita varten
- 6 X 145 AH geeliakut - huolto-akut (2018)
2 niistä keulassa tukemaan suoraan vinssiä ja keulapotkuria.
- 1 käynnistysakku (2024)
- Mastervolt Heavy Duty Alternator (moduloiva 75 A - 150 A) (2018)
- Akseligeneraattori (2018)
- Victron-muuntaja (2021)
Vesi, lämmitys ja viemäröinti:
- Valmisteltu vedenlämmitin. Ei vedenlämmitintä nyt, mutta valmis asennus.
- Baby Blake WC/päät käsikäyttöisellä huuhtelulla.
- Säiliö 80 litraa kannen tyhjentämismahdollisuudella ja pumpulla.
- Makean veden pumppu (Whale Gusher Galley) kytketty vain ohjaamoon. Käsikäyttöiset pumput veneen sisällä, mutta valmisteltu sähköpumpun liittämistä varten.
- Suolaveden käsikäyttöinen pumppu keittiössä
- Painevesihanat ohjaamossa
- 2x makean veden säiliöt salongin alla (2 x 250 litraa alumiinia).
- Automaattinen pilssipumppu
- Pilssihälytin
- Käsikäyttöinen raskas pilssipumppu - yksi ohjaamossa ja yksi Pantryssä.
- ENO Kaasukeitin, kaksi polttimoa ja uuni (2021).
- Jääkaappi (ylhäältä ladattava)
- Vesipohjainen lämmitysjärjestelmä
Sekalaiset
- Runko Antifouled 2023
- Pelastuslautta Plastimo Transocean plus 6 henkilöä (2017 - huollettu 2023).
- Misc Turvalaitteet , Useita palosammuttimia, pelastusköydet, varaosat jne.
Marimba 44 - Alumiinijahti - Sinisen veden risteilijä valtameren risteilyyn
Valinta, jos haluat Circum Navigate turvallisesti, ei väliä onko sen Patagonia, Pohjois-Norjassa, Grönlanti tai lämpimämpi Karibian tai Etelä-Tyynenmeren, niin tämä on vene sinulle.
Tämä kaunis alumiininen Blue Water Cruiser Yacht "Gepetho" on vankka Ocean-going Marimba 44. Tämä turvallinen ja vakaa vene sopii täydellisesti perheelle tai pariskunnalle, joka haaveilee kaukaisista rannoista ja seikkailuista erittäin mukavalla ja kätevällä live-aboard-elämällä, olipa kyseessä sitten kylmempi tai lämpimämpi ilmasto.
Vahva alumiini muotoilu, jossa on houkutteleva Center Cockpit, Aft-Cabin suunnittelu, joka ensisilmäyksellä saa ihmiset luulevat, että
Kuvaus ja varustelista ovat omistajan toimittamia ja YachtBroker ei ole vastuussa mahdollisista virheistä tai epätarkkuuksista.
Katso myös ...
YachtBroker on Skandinavian suurin ammattimaisten venevälittäjien ketju, joka auttaa satoja tyytyväisiä asiakkaita ostamaan ja myymään veneitä vuosittain.