• Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal #1
  • Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal #2
  • Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal #3
  • Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal #48
  • Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal #49
Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal
FacebookLinkedIn
  • Merkki
  • Beneteau
  • Malli
  • Oceanis 321
  • Vuosi
  • 1996
  • Moottori
  • Volvo Penta D1-30F
  • Polttoaine
  • Diesel
  • Pituus
  • 9,95 m (32,6 ft)
  • Leveys
  • 3,42 m (11,2 ft)
  • Syvyys
  • 1,3 m (4,3 ft)
  • Paino
  • 4,4 ton
  • Runko
  • Lasikuitu
  • Sijainti
  • Lagos, PT
EUR 43 000

Beneteau Oceanis 321 - 1996, Lagos Portugal

Beneteu Oceanis 321, 1996 - uusi moottori ja seisova takilointi 2016.

Hyvin huollettu, päivitetty uudemmalla ja suuremmalla 30hp-moottorilla, jossa on vain 360 tuntia, uusi seisova rigg vuonna 2016, kuusi satamavaloa vaihdettu viime vuosina ja paljon muuta.
Tämä versio on yksi, jossa on 2 hyttiä, joista toinen on valtava perämökki, jossa on suuri parivuode ja inte-rior jousitetut patjat, lisäksi mukava eteenpäin hytti. Tällä veneellä saat laadukkaan veneen kooltaan hieman alle 10 metriä pitkä - ja siten erittäin edullinen koko venesatamissa, mutta silti vene, joka tuntuu niin paljon suuremmalta, kun oleskelet aluksella. Toinen suuri etu on matala, vain 1,30 metrin syväys, jonka ansiosta pääsee useimpiin lahtiin, ankkuripaikkoihin ja jokiin, joihin monet muut eivät pääse.
Hyvin huollettu nykyi
Hyvin huollettu, päivitetty uudemmalla ja suuremmalla 30hp-moottorilla, jossa on vain 360 tuntia, uusi seisova rigg vuonna 2016, kuusi satamavaloa vaihdettu viime vuosina ja paljon muuta.
Tämä versio on yksi, jossa on 2 hyttiä, joista toinen on valtava perämökki, jossa on suuri parivuode ja inte-rior jousitetut patjat, lisäksi mukava eteenpäin hytti. Tällä veneellä saat laadukkaan veneen kooltaan hieman alle 10 metriä pitkä - ja siten erittäin edullinen koko venesatamissa, mutta silti vene, joka tuntuu niin paljon suuremmalta, kun oleskelet aluksella. Toinen suuri etu on matala, vain 1,30 metrin syväys, jonka ansiosta pääsee useimpiin lahtiin, ankkuripaikkoihin ja jokiin, joihin monet muut eivät pääse.
Hyvin huollettu nykyisten omistajien kanssa vedenalainen hoito ja antifoul joka vuosi, viimeksi syyskuussa 2024 ja on tarkoitus mennä kovaa jälleen laituri Sopromar Lagosissa kesäkuussa. Moottori/vaihteisto on hyvin huollettu ja aina huollettu Volvon suosittelemien standardien mukaisesti. Omistajia on ollut 3, eikä venettä ole koskaan käytetty rahtaukseen.

Oceanis 321 on nopea, mukava ja hyvännäköinen risteilyjahti, ihanteellinen pariskunnalle tai perheelle, joka haluaa laajentaa risteilymahdollisuuksiaan. Beneteau Oceanis 321 on osoittautunut täydelliseksi ja optimaalisen kokoiseksi sekä pidemmille matkoille että päivä-/lomakäyttöön. Hyvä majoitustila neljällä kiinteällä makuupaikalla. Siinä on suuri ohjaamo turvallista purjehdusta ja satamatoimintaa varten sekä suuri teakista valmistettu kokoontaitettava ohjaamopöytä jopa kuudelle astiastolle. Kirsikkapuinen sisustus, salonki, jossa U-muotoinen sohva tyyrpuurin puolella ja suora sohva paapuurin puolella, etuhytti, jossa on kaksinkertainen V-vuode ja valtava perähytti, jossa on suuri parivuode. Erittäin mukava keittiö, jossa on kaksinkertainen pesuallas, kaasuliesi, jossa on uuni ja ylhäältä syötetty jääkaappi, jossa on pakastinlokero jääkuutioille jne. Keittiö on runsaasti varastointia keittiötarvikkeita, ruokaa jne. varten. Head tyyrpuurin puolella suihku ja manuaalinen Jabsco wc. Veneeseen asennettujen seitsemän lämmityselementin lisäksi veneessä on myös kaksi jäähdytyspuhallinta salongissa ja kaksi perässä/omistajien hytissä.

Valmistajan toimittama kuvaus
Oceanis-mallisto on kestävä ja luotettava, kun on kyse risteilystä. Ne purjehtivat kaikilla maailman merillä, olipa merenkäynti tai tuuli mikä tahansa. Niiden rakentamisessa käytetty tekniikka on hyväksi havaittu ja testattu: sisäpuolinen muotti, joka on rungon todellinen runko, on vahvistettu rasitusalueilla ja antaa maksimaalisen jäykkyyden. Kuten kaikki Oceanis-mallit, myös Oceanis 321 hyötyy Beneteaun tutkimus- ja kehitysosaston tutkimustuloksista: geelipinnoitteen ja laminaatin välissä oleva Beneteau Water Shield (Beneteaun patentti) muodostaa todellisen suojan geelipinnoitteen huokoisuutta vastaan ja suojaa näin runkoa. Veneen runko on nopea ja tehokas kaikissa purjehduskohteissa, ja sen pitkä vesilinja ja luotisuora keula leikkaavat aallot ja kumpuilevat aallokot helposti. Siivekkeellä varustettu bulb köli ja skegillä suojattu peräsin antavat ruorille miellyttävän tuntuman, kohtuullisen kallistuman ja erinomaisen vakauden samalla kun aluksen syväys pysyy matalana. Oceanis 321 on myös avokätinen kannella, jossa on suuri T-muotoinen ohjaamo, lukuisia tuuletusluukkuja ja -luukkuja, käsittelylinjojen yksinkertaisuus (tuodaan takaisin ohjaamoon jameilla) ja laadukkaat vinssit ja laitteet, mukaan lukien jäykät vangit, ankkurista erillään pidetty turling-genuaa, vakiopyöräohjaus ja avattava peräsin, jossa on uimalaituri hameessa. Saatavana on myös klassinen mastoversio. Lukuisat luukut takaavat runsaan ilmanvaihdon salongissa ja hytissä. Tämän 32,5-jalkaisen purjeveneen sisätilavuus on todella hämmästyttävä: "L"-muotoisesta gallystä paapuuriin, salongin sohvasta tähtipuuriin, keulahytistä perähyttiin, tila on jaettu täydellisesti maksimimukavuuden ja -mukavuuden takaamiseksi. Oceanis 321:n lämmintä tunnelmaa lisäävät hienosti valmistetut, lakatut kirsikkapuutyöt.

Ensimmäiset omistajat ostivat veneen alun perin Yhdistyneestä kuningaskunnasta, laskivat sen vesille vuonna 1997 ja purjehtivat sillä alueella pääasiassa ensimmäiset monet vuodet. Vuonna 2006 nykyinen omistaja osti veneen, purjehti Yhdistyneen kuningaskunnan vesillä, ja myöhemmin ammattikippari toi veneen Portugalin Algarveen, jossa he ovat purjehtineet ja asuneet aluksella asuessaan Lagosissa toisena kotinaan. Vene on nyt Marina de Lagosissa, mutta se on tarkoitus nostaa ulos Sopromarin telakalla Lagosissa toukokuun puolivälissä/kesäkuussa.

Nykyinen omistaja on nyt sitä mieltä, että ennen kuin ikä ja terveys tulevat ongelmaksi, he haluavat viettää aikaa muihin aktiviteetteihin ja elämäntyyliin ja siksi antaa TIPPLERin siirtyä uusille omistajille.
Vene on nykyään rekisteröity Irlannissa ja EU:n arvonlisäveron alainen.

Nykyinen omistaja on investoinut paljon pitääkseen sen ajan tasalla... Joitakin suurempia investointeja ovat mm. seuraavat:
2014: 120 %.
2016: Uusi 30hv Volvo Penta MD30 moottori, uusi akseli ja 3-lapainen taittopotkuri.
2016: Cruising Shute - käytetty vain 5 kertaa vuodesta ew.
2016: Uusi seisova takilointi
2021: 90Ah huoltoakut + 1 käynnistysakku).
2024: Kuusi uutta satamavaloa
2025: Kaksi uutta luukkua tilattu ja asennettu touko-kesäkuussa 2025.

Varusteet ja tosiasiat:
Yleisesti ottaen:
- Mallivuosi 1996 (käynnistetty 1997)
- HIN: 96UK38, runkonumero 230.
- Nimi: S/Y TIPPLER
- Pituus: 9,95 m (kantavuus: 8,95).
- Leveys/palkki: 3,42 m
- Syväys: 1,30 m
- Vetoisuus: 1,30 mrd: 4400 kg (tyhjä)
- Painolasti: 1361 kg
- Mastokorkeus (silta) noin 14 m.
- Korkeus salongissa: 1,90 m
- Kaksi hyttiä (perähytti ja keulahytti) ja yhteensä 6 vuodepaikkaa, joista 2 salongissa.
- Yksi pää/kylpyhuone/wc

Moottori:
- Volvo Penta D1-30F (noin 360 tuntia).
- Moottorin numero: 896645 / 165758A.
- Teho: 30 HP
- Akseli
- 3-lapainen Volvon taittopotkuri
- Polttoainesäiliö: 61 litraa (perähytin takana)

Navigointi ja elektroniikka
- Plotteri: (omistaja käytti iPadia)
- Tutka
- VHF: Radio Ocean RO4700
- A.I.S. vastaanotin
- Tuuli/Kaltevuus/Log: Autohelm TriData
- Stereo
- Navtex NX300
- Garmin GPS152H GPS
- Raymarine ST4000+ ohjauspyöräautopilotti uudella ohjaimella ja paneelilla.

Rig ja vinssit:
- Vetimet: Mastopää Sloop. Sparcraft Rigg (masto ja puomi).
- Seisova kansi porrastettu masto. Masto: etumasto, vauvamasto, ylä- ja alaverkko sekä kaksoistakapulakiinnitys.
- Puomi ja potkuri (Sparcraft)
- Furleri: Facnor C30 Furlex
- Vinssit: Lewmar 30 + 1 * Lewmar 16.
- Kaikki purjeiden käsittely on mahdollista ohjaamossa
- Uusi Standing Rigging 2016, ja Running Rigging jatkuvasti päivitetty.

Purjeet ja kangas:
- Pääpurje - todennäköisesti alkuperäinen, mutta hyvässä/toimivassa kunnossa.
- Pääpurje/Genoa 2014 hyvässä kunnossa.
- Risteilypurje/Gennaker 2016 Erittäin hyvässä kunnossa (käytetty 5 kertaa).
- Myrskypurje/purje
- Suojapeite hyvässä kunnossa
- Ohjaamon kansi/teltta käyttökunnossa

Akut ja lataus
- Maasähköliitäntä Virta: 240V järjestelmäpaneeli, jossa kytkimet pistorasioita varten, akkulaturi
- 12V DC-järjestelmä
- Akku 1: Käynnistysakku perähytissä (2021).
- Akku 2+3: 2*90 Ah:n huoltopankki, joka sijaitsee lazaretteissa (2021).
- Laturi: Sterling Power 220v/12v laturi (2023).
- Maasähkö 220v (220 voltin pistorasia jaettuna veneessä)
- 80 watin aurinkopaneeli kaaren päällä ja erillinen aurinkolataussäädin.
- Salama: LED useimmissa paikoissa
- Navigointivalot

Vesi, lämmitys ja viemäröinti:
- (keulakaukalon alla): 1x makean veden säiliöt - yhteensä 273 litraa (keulakaukalon alla)
- Vedenlämmitin, joka lämmittää sekä maasähköllä että moottorilla.
- Jabsco WC/pää, jossa on manuaalinen huuhtelu.
- Ei asennettua vesisäiliötä
- Painevesi
- Kaksinkertaiset SS-nielut keittiössä
- Kaasulaitteisto w manuaalinen sulkuventtiili keittiöön.
- Kaasuhälytin keittiössä
- 2-liekkinen kaasuliesi ja kaasu-uuni keittiössä.
- Ylhäältä ladattu jääkaappi keittiössä
- Lämmitin: Ebersprächer - mutta ei ole käytetty vuosiin - kunto tuntematon.
- Useita lämmityselementtejä asennettu 220 voltin maasähköä varten.
- Sähköinen pilssipumppu
- Käsikäyttöinen pilssipumppu ohjaamossa

Muuta
- Winlass - South Pasific - sähköinen, noin 40 m galvanoitu ketju ja 15 kg SPADE-ankkuri.
- Erilaiset turvavarusteet, useita palosammuttimia jne.
- Global Fix Pro EPIRB
- SeaGo 4-henkilön offshore-pelastuslautta (tarvitsee huoltoa vuodesta 2023 lähtien).
- Erilaiset kiinnitysköydet, fenderit, työkalut ja varaosat.
- Sähköliesielementti 240 voltin jännitteelle (uusi ja käytännöllinen, kun se on satamassa).
- Viimeisin katsastus tehty huhtikuussa 2006. Raportti saatavilla.
- EI Jollia
- Suzuki 5hp F5AMHS-C perämoottori (ostettu 2020).
Hyvin huollettu, päivitetty uudemmalla ja suuremmalla 30hp-moottorilla, jossa on vain 360 tuntia, uusi seisova rigg vuonna 2016, kuusi satamavaloa vaihdettu viime vuosina ja paljon muuta.
Tämä versio on yksi, jossa on 2 hyttiä, joista toinen on valtava perämökki, jossa on suuri parivuode ja inte-rior jousitetut patjat, lisäksi mukava eteenpäin hytti. Tällä veneellä saat laadukkaan veneen kooltaan hieman alle 10 metriä pitkä - ja siten erittäin edullinen koko venesatamissa, mutta silti vene, joka tuntuu niin paljon suuremmalta, kun oleskelet aluksella. Toinen suuri etu on matala, vain 1,30 metrin syväys, jonka ansiosta pääsee useimpiin lahtiin, ankkuripaikkoihin ja jokiin, joihin monet muut eivät pääse.
Hyvin huollettu nykyi

Laiteluettelo

Motor
HP30
Moottorin käyttötunnit360
Moottorin vuosi1996
Moottorin numero896645
Makean veden jäähdytysKyllä
Potkurin akseliAxis
Potkuri3-blade folding
TyöntövoimaEi
Moottorit360
Polttoainekapasiteetti61
Nopeus6
Segel och rigg
SuurpurjeKyllä
SuurpurjeOriginal - ok condition
PääpurjeKyllä
PääpurjeGenoa 2014 Good condition
RigtypeSparcraft Masthead sloop
Koodi 0Ei
SpinnakerEi
GennakkerKyllä
Puomin suojusKyllä
Lazy JackKyllä
ZippackKyllä
KäärintäKyllä
Spinnakerin napaEi
Mastokorkeus14
Navigointi
KarttaplotteriEi
TukkiKyllä
SyvyysluotainKyllä
FishfinderEi
VHF-radioKyllä
VHF-radioRadio Ocean RO4700
TutkaKyllä
KompassiKyllä
AutopilottiKyllä
AutopilottiST4000+ wheel (new controller)
LyhtyjäKyllä
GPSKyllä
PuhallinsoitinKyllä
AIS responderYes
Inombords
LiesiKyllä
JäähdytinKyllä
WCKyllä
SaostussäiliöEi
SuihkuKyllä
Vuoteet4 + salon
Ohjaamon enimmäiskorkeus (cm)190
TVEi
StereoKyllä
Vuoteen pituus (cm)210
LämmitysKyllä
Säiliön pitono
DækstømningEi
Satelliitti-TV-antenniEi
PesukoneEi
AstianpesukoneEi
Cockpit
TillerEi
PyöränlaakerointiKyllä
SuihkuhuppuKyllä
Ohjaamon telttaKyllä
CockpittableKyllä
Ohjaamon tyynytKyllä
Winchen3*Lewmar 30 + 1*Lewmar 16
Däck
Teak-kansiEi
Teak ohjaamossaKyllä
Tukijalka ja turvaköydetKyllä
UimalaituriKyllä
UimatikkaatKyllä
Kokonaispituus9,90
Utrustning
SuojuksetKyllä
KiinnitysköydetKyllä
Jolli / gummibåtEi
Talvi kehtoEi
TalvipeiteEi
HengenpelastajaKyllä
PalosammutinKyllä
AnkkuriSpade
PelastusveneSeago 4-pers (need service since 2023)
Muut laitteetEPIRB, Electric Winlass, Outboard 5hp 2020, solar panel
Sekalaiset
Teho 230VKyllä
Veneen nimiTippler
AkkulaturiKyllä
Paristot2*90AH + 1*start
Paineistettu vesiKyllä
KuumavesisäiliöKyllä
PilssipumppuKyllä
Tieperävaununo
Generaattorino
VinssiElectric South Pasific
Sähköinen vinssiKyllä
VesisäiliöKyllä
Rungon numero96UK38 Hull#230
LaivarekisteriIreland (EU)
Vesisäiliö (litroina)273
CE-hyväksyttyKyllä
Todiste maksetusta EU:n arvonlisäverostaKyllä
Epirpyes
WatermakerEi

Kuvaus ja varustelista ovat omistajan toimittamia ja YachtBroker ei ole vastuussa mahdollisista virheistä tai epätarkkuuksista.

Katso myös ...

YachtBroker on Skandinavian suurin ammattimaisten venevälittäjien ketju, joka auttaa satoja tyytyväisiä asiakkaita ostamaan ja myymään veneitä vuosittain.