Hallberg-Rassy 46 2004. Vessel has just been EU VAT paid. Excellent condition
Hallberg Rassy 46 - 2004 - 100 % valmiina sinisen veden risteilyyn. Ruotsin lipun alla ja EU:n alv maksettu.
Hallberg Rassy 46 - 2004 - 100 % valmiina sinisen veden risteilyyn. Ruotsin lipun alla ja EU:n alv maksettu.
Erittäin hyvin huollettu ja päivitetty Hallberg-Rassy 46 - yksi viimeisistä rakennetuista HR46:sta. Hinnoiteltu nopeaa myyntiä varten.
Hallberg-Rassy 46 on yksi suosituimmista malleista ruotsalaiselta Ellösin telakalta, Ruotsissa, ja se sopii täydellisesti mukavaan purjehdukseen ja asumiseen. Vajaa 15-metristä venettä pidetään täydellisenä kokona sekä Blue Water Cruising -risteilyyn että venesatamiin. Se, että HR 46 voitti arvostetussa saksalaisessa Yacht-lehdessä vuoden suurimman luokan Yacht of The Year -palkinnon, kun se esiteltiin, teki mallista todella klassikon.
Ajattomat linjat, keskellä sijaitseva ohjaamo
Hallberg Rassy 46 - 2004 - 100 % valmiina sinisen veden risteilyyn. Ruotsin lipun alla ja EU:n alv maksettu.
Erittäin hyvin huollettu ja päivitetty Hallberg-Rassy 46 - yksi viimeisistä rakennetuista HR46:sta. Hinnoiteltu nopeaa myyntiä varten.
Hallberg-Rassy 46 on yksi suosituimmista malleista ruotsalaiselta Ellösin telakalta, Ruotsissa, ja se sopii täydellisesti mukavaan purjehdukseen ja asumiseen. Vajaa 15-metristä venettä pidetään täydellisenä kokona sekä Blue Water Cruising -risteilyyn että venesatamiin. Se, että HR 46 voitti arvostetussa saksalaisessa Yacht-lehdessä vuoden suurimman luokan Yacht of The Year -palkinnon, kun se esiteltiin, teki mallista todella klassikon.
Ajattomat linjat, keskellä sijaitseva ohjaamo, vahva moottori, helppokäyttöinen takila ja kolme tilavaa hyttiä. Se tarjoaa hieman enemmän kaikkea kuin sisarmallinsa, suositut HR-42, HR-43 ja HR-45, mutta tarjoaa samalla monia lisävarusteita, joita tarvitaan pidemmillä matkoilla. Avainsanat, kuten purjehdussuorituskyky, ajaton tyylikkyys, mukavuus, turvallisuus, hienot puusepäntyöt ja helppo käsiteltävyys, ovat oikeita sanoja tälle kaunottarelle.
Hallberg-Rassyn huippulaatu on todistettu kaikissa Hallberg-Rassyn malleissa, ja se on myös turvallinen sijoitus, sillä se on yksi alan tunnetuimmista laatumerkeistä.
Tämä vuonna 2004 valmistunut Hallberg-Rassy 46, jolla on vain yksi omistaja, on osoittanut kykynsä Blue Water Cruising -matkoilla sekä Atlantin yli että Euroopan vesillä. Mayflower on nyt maissa Portimaossa, Portugalissa, jossa sille tehdään tavanomaiset ja ammattimaiset vuosihuollot, ja se on täysin valmis lähtemään purjehtimaan uudelle omistajalle.
Mayflowerissa on kaikki mitä tarvitset ja paljon lisävarusteita. Sähkövinssejä, Webasto-lämmitys, pesukone, pakastin, generaattori, aurinkopaneelit, vedenkeitin, kaksi asennettua autopilottia, hydraulinen furlex pääpurjeelle ja genualle ja paljon muuta.
Kaikki navigointivälineet ja elektroniikka, joita tarvitset, kaikki risteilyyn tarvittavat varaosat ja työkalut, 2,5 hv 2-tahtiperämoottori, kaikki turvavarusteet ja paljon ylimääräisiä varaosia.
CQR-ankkurit, joissa on huippuluokan 80-metrinen ruostumattomasta teräksestä valmistettu ketju, saavat sinut nukkumaan rauhallisesti ja turvallisesti ankkurissa, ja kun käytät tehokasta 100HP Volvo Penta -moottoria, jossa on alle 3000 käyttötuntia ja joka on säännöllisesti huollettu ja päivitetty, saat sinut sinne, kun et aseta purjeita.
Tämä vene on 100% valmis uusiin seikkailuihin, pitkän matkan purjehdukseen tai purjehdukseen läheisemmillä vesillä.
Ohjaamossa kaikki on sijoitettu optimaalisesti niin, että venettä voi helposti purjehtia yksi tai kaksi henkilöä. Helppo purjehtia häntä ohjaamosta ilman, että tarvitsee mennä kannelle. Keskimmäisen ohjaamon korkeat selkänojat tarjoavat mukavuutta ja mukavuutta, ja suuren Sprayhoodin ja Biminin alla olet hyvin suojassa säältä.
Kun tulet portaita alas salonkiin, kohtaat heti valtavan laatuvaikutelman, jota tunnetut ruotsalaiset länsirannikon veneet ilmentävät: tukeva, kaunis, ensiluokkainen mahonki-sisustus sekoitettuna korkealaatuisiin tekstiileihin, kirkkaisiin kattoihin ja kauniisiin, hyvin hoidettuihin verhoiluihin sekä suureen keittiöön, jossa on kaikki tarvitsemasi, mukaan lukien uunilla varustettu Force 4 -merkkinen kolmilevyinen liesi.
Pitkittäisikkunat ja monet kattoikkunat suoria näkymiä varten luovat kauniin valoisan ja kirkkaan sisätilan. Lattia on klassista tiikkiä, jonka alla on runsaasti säilytystilaa. Klassinen sekoitettuna moderniin - eikä mitään ole säästelty!
Tässä HR-46-mallissa on vieras-wc/-wc etuosassa. Kummallakin puolella on yksi hytti, joissa kummassakin on kaksi vuodetta. Hytit on erotettu toisistaan laipiolla. 2 luukkua, avattavat ikkunat, kaapit, säilytyslokerot, valaistus ja pistorasiat. Keulan ja salongin välinen ovi vieraiden yksityisyyttä varten.
Keulan vierashyttien takana on Mayflowerin viihtyisä salonki. Paapuurin puolella on L-muotoinen sohva, suuri kokoontaitettava pöytä, jonka keskellä on baarikaappi. Salongin toisella puolella on kaksi mukavaa "nojatuolia", jotka tarjoavat mukavan oleskelutilan. Runsaasti säilytystilaa ja helposti saatavilla sohvien selkänojien takana ja nojatuolien takana, alla ja välissä.
U-muotoinen keittiö sijaitsee salongin perässä ja tyyrpuurin puolella. Tyyrpuurin puolella on 3-liekkinen kaasuliesi ja uuni. Runsaasti kaappeja ja kaappeja astioiden ja ruokakomeroiden säilytykseen sekä runsaasti säilytystilaa elintarvikkeille. Laskurin alla on suuri ylhäältä avattava jääkaappi, jossa on hylly ja valaistus. Ruostumattomasta teräksestä valmistettu pesuallas, jossa on kaksi allasta, on jääkaapin vieressä. Kuuma ja kylmä painevesi ja ylimääräinen makean veden jalkapumppu sekä suora vesihana vedenkeittimestä.
Paapuurissa on suuri, keulaan päin suunnattu navigointiasema. Leveä karttapöytä tarjoaa runsaasti tilaa levittää karttoja ja muita navigointivälineitä tai yksinkertaisesti käyttää tietokoneita tai muuta. Kaikki instrumentit, elektroniikka ja sulakepaneelit sijaitsevat täällä.
Navigointiaseman takana on todellinen läpikulkukäytävä perän päähyttiin, joka kulkee sekä valtavien, kaksinkertaisten sinetöityjen ovien ohi konehuoneeseen, useisiin säilytyslokeroihin että työtasolle, jossa on suuri jääkaappi/pakastin. Läpikulku yhdelle Owners Cabin, jossa majoitus on mukava parivuode tyyrpuurin ja yhden hengen sänky paapuurin, jossa on istuinalue välillä, ja tietenkin runsaasti kaappeja, hyllyt ja laatikot varastointiin. Tilava oma kylpyhuone, jossa on erillinen suihkualue, on edessä makuuhuoneen edessä ja tyyrpuurin puolella.
Veneellä on ollut vain yksi omistaja, joka osti sen Hallberg Rassy -yhtiöltä Ruotsista vuonna 2004. Vuosien varrella sitä on huollettu ja päivitetty säännöllisesti. Mitään ei säästelty pitämään veneen huippukunnossa ja edelleen. Mayflower purjehti Ruotsista vuonna 2005 Gibraltarille, josta se ylitti Brasiliaan ja Uruguayhin vuonna 2006. Sieltä Etelä-Afrikan Kapkaupunkiin vuonna 2008. Sieltä se purjehti Tobagoon ja Karibialle ja palasi Kanariansaarille vuonna 2010. 2012 se purjehti Panamaan, Kuubaan ja Yhdysvaltoihin. Takaisin Kanariansaarille vuonna 2017, jossa he viipyivät muutaman vuoden. Mayflower saapui hiljattain Portugalin Portimaoon ja on nyt maissa myytävänä.
Kulumisen merkkejä ei todellakaan ole, sillä venettä on aina pidetty huippukunnossa ja se on aina ammattimaisesti huollettu ja päivitetty. Se on 100% valmis uusiin seikkailuihin. Hinnasta voidaan keskustella nopeassa kaupassa.
Varusteet ja tosiasiat:
Yleisesti ottaen:
- Hallberg-Rassy 46
- Rakentaja: German Frers
- Mallivuosi 2004, tuotantonumero 195
- HIN #: SE-HRM46195D304
- CE-sertifioitu, Germanisher Llooydin sertifioima - luokkaan A (rajoittamaton valtameri).
- Lippu: Ruotsi
- Nimi: S/Y Mayflower
- Pituus: 14,78 m
- Pituus vesiviivassa: 11,90 m
- Puomi/leveys: 4,40 m
- Syväys: 1,88 m
- Vetoisuus: 16,5 tonnia (tyhjänä), nivelletty köli 6,6 tonnia.
- Mastokorkeus/sillan korkeus: 19,5 m (ilman antenneja).
- Sisustus: kolme hyttiä ja yhteensä 7 vuodepaikkaa, joista 1 salongissa.
- Korkeus salongissa 1,97 m
- Teak-kannet erittäin hyvässä kunnossa (hyvin huollettu ja kaikki urat uusittu).
- Ohjaamon teak (hyvin huollettu).
- Moottori Volvo Penta TAMD31S, 100 hv / 74 kW / H24 hydraulinen vaihteisto (huollettu kesäkuussa 2025).
- Moottorin käyttötunnit: noin 2900 tuntia
- Tuurbo muutettu (2023)
- Sleipner 10HP keulapotkuri
- Sähköinen Lofrans-vetolaite keulassa ja CQR-ankkuri ja 80 metriä 10 mm SS-ketjua.
- Ylimääräinen Bruce-tyyppinen ankkuri (peräankkuri).
Navigointi ja elektroniikka
- Lähes kaikki mittarit vaihdettiin vuonna 2015
- Furuno Navnet karttaplotteri (2012).
- Raymarine i70 -sarjan mittarit tuulta, lokia, syvyyttä jne. varten (2014/2015).
- Furuno FM-2721 DSC D-luokan VHF-asemat sekä Nav-pöydässä että ruorissa (2012).
- Sähkötorvi mastossa
- ICOM ICM M710 RT Lyhytaaltoradio SSB:lle virittimellä ja antennilla.
- AIS B-luokka (uusi 2025)
- Furuno Navnet -tutka
- Furuno GPS
- Navtex/sääfaksi Furuno Fax-30.
- EPIRB
- Raymarine ST7001 + Autopilotti kaukosäätimellä.
- Täydellinen Extra Backup Autopilotti asennettu kaikkineen - ohjain, erillinen näyttö jne.
- Tutkaheijastin Blipper-210
- Navigointivalot, mukaan lukien 3-värivalot mastonpäätyyn
- Lähes kaikki valot LED - sekä navigointivalot (kolmiväriset ylhäällä) että sisätiloissa.
- Stereo CD-pinolla
- Kaiuttimet
- STARLINK (täydellinen sarja sisältyy)
Rig ja purje:
- (lokakuu 2017).
- Seldénin kolmihaarapurje slooppityyppinen, in-mast turling.
- Kiinteä kutteripurje Furlexilla.
- Hydraulinen reffausjärjestelmä päälaivalle, genualle ja puomille.
- Pää Elvström Offshore Cruising (2016)
- Genua Elvström Offshore Cruising (2015)
- Otsapurje / kutteripurje - Oranssi (ei ole lähes koskaan käytetty).
- Käärinverho (Code-0-tyyppinen, 2004 - mutta ei juuri koskaan käytetty).
- Kovan tuulen purje - sekä isopurje että puomipurje - (ei koskaan käytetty).
- Hiilikuituinen spinnakeripylväs
- Ruostumattomasta teräksestä valmistettu keulapurje
- Navtekin hydraulinen aisapurjeen säätölaite (huollettu 2025).
- 2* Lewmar 64 sähkövinssiä genuaa varten.
- 2* Lewmar 44 sähkövinssiä suurvinssiä varten.
- Ja vinssejä mastossa
moottori:
- Moottori Volvo Penta TAMD31S, 100hv/74kW (konetuntimäärä 2900) Täysin huollettu vuonna 2025.
- Akseli/akseliveto hydraulisella H24-vaihteistolla ja Aquamatic-tärinänvaimentimella.
- Kolmilapainen 22" GORI-potkuri, jossa on ylikierrosvaihde.
- Dieseltankki 990 litraa (330+660l ruostumatonta).
- Kiinteä sähköinen öljynvaihtopumppu konehuoneessa (saattaa tarvita huoltoa).
- Kaksi polttoainesuodatinta
- Akseli vaihdettu. Uusi Axis Black-Jack. Cutlas-laakeri vaihdettu 2020 (muutama moottoritunti).
- Uusi pakojärjestelmä varaosana (2025).
Akut ja lataus
- Maasähköliitäntä Virta: 12V, 24V ja 230V.
- Eristysmuuntaja 3,5 Kva
- Akkupankki 24V: 360A Gel-tyypin 24V (2022)
- Akkupankki 12V: 1*120Ah Gel 12V (2022).
- Käynnistinakku (geeli) 12V 145Ah (2025)
- Mastervolt IVO Smart akkulaturi 12V / 25 A
- Victron akkulaturi ja invertteri 24V / 50A (2023).
- Westerbake 4KW (50Hz) 230V/50A Dieselgeneraattori n. 900 tuntia. Huolto kesäkuu 2025
- 2*90W aurinkopaneelit (yhteensä 360W)
- Victron MPPT-säädin aurinkopaneeleille
- DCC4000-akkujen valvontajärjestelmä
- Tuuligeneraattori ja ohjain
Vesi, lämmitys ja viemäröinti:
- Tarvitsee huoltoa ei ole käytetty pariin vuoteen.
- Vedenlämmitin 40l lämmitys sekä maasähköllä että moottorilla (Uusi 2023).
- 2 wc:tä/päätä sähköhuuhtelulla, joissa tilasäiliöt.
- Suihkut molemmissa kylpyhuoneissa
- Suihku uimalaiturilla
- Vesisäiliö 900 litraa.
- Paineistettu vesi
- Jalkapumppu raikasta vettä varten keittiössä
- Makean veden hana - suoraan vedenkeittimestä keittiön keittiössä.
- Sähköinen pilssipumppu
- Käsikäyttöinen pilssipumppu
- 2 * Diesel-lämmitin Webasto Airtop 3500 (2022)
- Force-10-uuni / 3-kattilallinen kaasukeittotaso
- Camping Gaz-pullot elektronisella sulkuventtiilillä
- Jääkaappi kompressorilla ja merilevyjäähdytyksellä (kompressorit uusittu 2015)
- Lisäjääkaappi/pakastin kompressorilla (kompressorit uusittu vuonna 2015)
- Uimatikkaat
- Kannen pesupumppu merivedelle
- Pesukone (230V) (2024)
Mukavuus ja turvallisuus
- Erilaiset turvavarusteet, palosammuttimet, pelastusköydet, uudet soihdut jne.
- Pelastuslautta 6 henkilöä (hiljattain huollettu).
- Pelastusköydet kannella
- Miniturvakaappi
- EPIRB
- Useita pelastusliivejä
- Erilaisia soihtuja jne. (uusia vuonna 2025)
- Veneenhoitajan tuoli
Erilaiset
- Rungon antifoul-käsittely - 2025
- Perämoottori: 2,5 hv 2-tahti.
- Useimmat valot vaihdettu LED-valoihin (kaikki navigointivalot ovat LED-valoja).
- Erilaisia fendereitä, köysiä, varaosia jne.
- Kaikki rungon läpi kulkevat varusteet on vaihdettu ajan myötä. Uusia lisävarusteita, kuten varaosia.
- Runko täysin hiottu, epoksilla käsitelty ja antifouled vuonna 2022 (ei osmoosia).
- Paljon hyvin järjestettyjä varaosia
Hallberg Rassy 46 - 2004 - 100 % valmiina sinisen veden risteilyyn. Ruotsin lipun alla ja EU:n alv maksettu.
Erittäin hyvin huollettu ja päivitetty Hallberg-Rassy 46 - yksi viimeisistä rakennetuista HR46:sta. Hinnoiteltu nopeaa myyntiä varten.
Hallberg-Rassy 46 on yksi suosituimmista malleista ruotsalaiselta Ellösin telakalta, Ruotsissa, ja se sopii täydellisesti mukavaan purjehdukseen ja asumiseen. Vajaa 15-metristä venettä pidetään täydellisenä kokona sekä Blue Water Cruising -risteilyyn että venesatamiin. Se, että HR 46 voitti arvostetussa saksalaisessa Yacht-lehdessä vuoden suurimman luokan Yacht of The Year -palkinnon, kun se esiteltiin, teki mallista todella klassikon.
Ajattomat linjat, keskellä sijaitseva ohjaamo
Kuvaus ja varustelista ovat omistajan toimittamia ja YachtBroker ei ole vastuussa mahdollisista virheistä tai epätarkkuuksista.
Katso myös ...
YachtBroker on Skandinavian suurin ammattimaisten venevälittäjien ketju, joka auttaa satoja tyytyväisiä asiakkaita ostamaan ja myymään veneitä vuosittain.