Hinta muunnetaan paikalliseksi valuutaksi nykyisen valuuttakurssin mukaan.
Hallberg-Rassy 42 F Mk II
On suuri ilo esitellä pitkän matkan purjehtija "Iris" - Hallberg Rassy 42F Mk II vuodelta 1998 poikkeuksellisessa kunnossa sisältä ja ulkoa, vaikuttava varustelista ja päivitykset (Katso alla kuvauksessa). Syksyllä 2024 laiva on peruskorjattu ammattiveneasiantuntijan, takiloitsijan ja purjehdusvalmistajan toimesta ja tätä kirjoitettaessa se on varastoitu kuivana hallissa Seelannilla.
HR 42F on argentiinalaisen saksalaisen Freersin suunnittelema ja Hallberg Rassyn Ruotsissa rakentama CE-luokan A - rajoittamattomat valtamerimatkat. Aluksia rakennettiin yhteensä 181 kappaletta, joista viimeiset 128 olivat Mk II -versioita. HR 42F Mk II:lle on ominaista sen poikkeuksellinen laatu, ja se loistaa monilla eri aloilla, myös suurilla
On suuri ilo esitellä pitkän matkan purjehtija "Iris" - Hallberg Rassy 42F Mk II vuodelta 1998 poikkeuksellisessa kunnossa sisältä ja ulkoa, vaikuttava varustelista ja päivitykset (Katso alla kuvauksessa). Syksyllä 2024 laiva on peruskorjattu ammattiveneasiantuntijan, takiloitsijan ja purjehdusvalmistajan toimesta ja tätä kirjoitettaessa se on varastoitu kuivana hallissa Seelannilla.
HR 42F on argentiinalaisen saksalaisen Freersin suunnittelema ja Hallberg Rassyn Ruotsissa rakentama CE-luokan A - rajoittamattomat valtamerimatkat. Aluksia rakennettiin yhteensä 181 kappaletta, joista viimeiset 128 olivat Mk II -versioita. HR 42F Mk II:lle on ominaista sen poikkeuksellinen laatu, ja se loistaa monilla eri aloilla, myös suurilla valtamerillä purjehtimisessa. Katso seuraava HR:n verkkosivuilta poimittu lehdistöote mallista.
Ruotsalainen På Kryss & Till Rors -jahtilehti kertoo:
"Hieno viimeistely ja jokainen yksityiskohta on hyvin harkittu. Tämä vene herättää luottamusta lattiatason läpäisevästä ristikkorakenteesta, rungon ja kannen laminoinnista, takilasta, kölin ja peräsimen kiinnitystavasta pienimpiin yksityiskohtiin niin kannella kuin sisätiloissakin. Jokaisen Hallberg-Rassy-veneen takana on käsityöläinen, joka testaa henkilökohtaisesti jokaisen laitteen pitkillä koeristeilyillä ennen kuin se otetaan tuotantoon. Tällainen yksityiskohtien huomioiminen on veneenrakennuksessa epätavallista, mutta se näkyy. Jatkamme tutkimista, mutta kritisoitavaa ei ole......Johtopäätöksemme on, että suunnittelija Germán Frersin tulo Ellösille on johtanut veneisiin, joissa yhdistyy kahden eri maailman parhaat puolet. Hienon käsityön korvaamaton tunne, lyömätön elintaso aluksella on edelleen tallella, samoin kuin turvallinen tunne täysperäisestä veneestä, jolla on erinomaiset meriominaisuudet erityisesti kovassa säässä. Olemme löytäneet aivan uudenlaisen ajatuksen risteilyaluksista toteutettuna tässä veneessä....Hallberg-Rassy 42F saa sinut tuntemaan olosi turvalliseksi ja varmaksi. Voit tuntea olosi purjehtivaksi missä tahansa, milloin tahansa ja millä tahansa säällä."
Rakennusnumerolla 115 varustettu upea yksilö laskettiin vesille maaliskuussa 2000, ja se on ollut kolmen omistautuneen omistajan käsissä, mukaan lukien nykyiset omistajat (alkuperäinen myyntilasku saatavilla). Alusta on huollettu huolellisesti aluksen alkuperäistä tyyliä ja sielua kunnioittaen sekä sisältä että ulkoa, ja se on poikkeuksellisessa kunnossa lukuisine parannuksineen. "Iris" on aina talvehtinut kuivassa ja viileässä hallissa, minkä ansiosta muun muassa teak-kansi on erinomaisessa kunnossa.
"Iris" lähti purjehtimaan Tanskasta heinäkuussa 2022 ja on siitä lähtien kiertänyt maailmaa vanavedessään. "Iris" on huollettu ja päivitetty jatkuvasti koko matkan ajan, ja sen tarkastivat sekä venealan ammattilainen että takilointimies saapuessaan Nykøbing Sjællandiin kesällä 2024.
"Iris" on harvinainen helmi, jossa yhdistyvät tyylikkyys, laatu, luotettavuus ja mahdollisuus pitkän matkan purjehdusseikkailuihin. Minne ikinä menetkin, lyhyille tai pitkille matkoille, sinut palkitaan huippuluokan purjeveneellä.
IRIS, Hallberg Rassy 42F MkII, #115.
Rakennettu: 1998, vesillelaskettu 3/2000
Vakiomalli, jossa on keulahytti, keskimmäinen oleskelutila, jossa on U-muotoinen keittiö ja navigointipaikka, omistajan hytti perässä ja kaksi kylpyhuonetta/kylpyhuonetta.
Vuodepaikkoja: 5
Veneluokka A - Ocean
Pituus 13,22 m (43 1/3").
Puomi: 3.95m
Syväys: 2.00m
Paino (tyhjänä) 12,5 tonnia, josta 4,7 tonnia on lyijyköliä.
Rungon materiaali: GRP
MOOTTORI:
Volvo Penta TMD 22 Turbo meridiesel 76 Hv.
Moottorin käyttötunnit: 2800
J-Prop kokoontaitettava potkuri
Varapotkuri konehuoneessa
Webasto-lämmitysjärjestelmä veneen kaikissa tiloissa
Moottoriin asennettu ylimääräinen Mastervolt 90A:n generaattori (2024), jossa on erillinen MPPT-laturi käyttöakkuja varten. Käynnistinakku 140Ah Exide marine dual purpose AGM, 5/2020.
Huolto-akut: 3 akkua, kukin 240Ah Victron deep cycle AGM 07/2023.
Keulapotkuri Sidepower SP95 TI
420 litran dieseltankki
685 l makean veden säiliöt (2 säiliötä)
Vedenkeitin AquaTec DD 500, 65 lph, 2022
Gobius Tasoilmoitin ylävesisäiliöön, 2022
RIG:
Selden-takilaituri, jossa on mastossa oleva turling-päällystin ja Selden 300 S turling-purje. Masto: 18,75 m ilman tuulipukkeja.
Purjepinta-ala (pääpurje + puomi): 89m2.
Kaikki takilointi uusittu 2022
Ammattitaitoinen takiloitsija on tarkastanut takilan Tanskassa vuonna 2024.
PURJEET:
Elvstrom offshore pystysuuntaisilla täyspitkillä rimapuilla, käytetty.
Genua Elvstrom offshore, käytetty.
Genua, Elvstrom 140m2, hyvin vähän käytetty.
Varapurje, Elvstrom, lähes käyttämätön ja erittäin hyvässä kunnossa.
Varapurje, Elvstrom furling-päässi ilman rimoja, erittäin hyvässä kunnossa.
SÄHKÖLAITTEET:
Sisäinen virta 12V.
Mastervolt MASS 12/80-2 laturi.
Mastervolt MASS COMBI laturi/invertteri 12/1200-60.
Mastervolt MASS GI 3.5 eristysmuuntaja Mastervolt MASS GI 3.5 eristysmuuntaja
Mastervolt masterlink MICC ohjausnäyttö
Mastervolt system manager MICC-näyttö
Mastervolt system manager AC whisper
Solara 2*35 W aurinkopaneelit linja-auton katolla, erillisellä MPPT-laturilla Victron akkumonitori BMV-712 Bluetoothilla, 2023
600 W aurinkopaneelit targakaarella, erillisellä MPPT-laturilla, Bluetooth, 2022 Watt&sea Pod-600 hydrogeneraattori, 2 ylimääräisellä potkurilla, 2022
Useita USB-portteja ohjaamossa ja navigointipöydällä 2022
ELEKTRONIIKKA:
Raymarine Axiom9+ karttaplotteri 2022.
Raymarine SD-kortinlukija 2022
2 Raymarine i70 monitoiminäyttöä, 2022
Raymarine tuuli-, syvyys- ja nopeusanturi, 2022.
Raymarine ACU-400 autopilotti i70s-näytöllä ja tyypin 2 lineaariveto 07/2023 Raymarine ST50 monitoiminäyttö.
Raymarine ST50 GPS-näyttö
Raymarine 18" digitaalinen tutka
Garmin VHF 300i, jossa on ylimääräinen ohjaamoasennus ja luuri.
Garmin AIS 600 -vastaanotin/lähetin.
2 Entel HT-644 Kannettava ja vedenpitävä VHF, 2022
IridiumGo-yksikkö, sis. ulkoisen meriantennin asennuksen 2022
Sony AM/FM-radio, jossa on sekä sisäiset että ohjaamon kaiuttimet.
Prosonic 12V TV-monitori
SISÄTILAT:
Jääkaappi keittiössä
ENO "Gascogne"-kaasuhella, 2 poltinta ja uuni.
Pakastin Isoterm BI29, 2022.
Kaikki hehkulamput vaihdettu LED-valaisimiin
LED-valot lisätty kaikkiin hytteihin ja keittiöön, 2022.
Punaiset LED-valot keittiössä, navigointipöydässä ja portaissa, 2022.
Caframo-tuulettimet perähyttiin, keittiöön, oleskelutilaan ja keulahyttiin (5), 2022 Molemmat wc:t varustettu mustan veden säiliöillä.
Molemmat manuaaliset WC-pumput, JABSCO, vaihdettu 2022.
Makean veden pumppu uusittu, 2022
Peräkylpyhuoneen tyhjennyspumppu vaihdettu, 2022.
Molempiin kylpyhuoneisiin asennettu pelkät ilmanvaihtokoneet, 2022.
TURVAVARUSTEET:
2 Jacklines, 2022
Pelastuslautta, Seasava pro iso, ISO 9650-1A 2022 käytössä 4/2024 asti Rescue-me Epirb1 merisignaali, 2022.
Tutkaheijastin Echomax 230, 2022
MOB-bouti automaattisella valolla
Secumar 17 MOB-pack
MUUTA:
Kaikki vedenalaiset läpiviennit ja hanat vaihdettu läpivientiin ja/tai messinkiin, 2022 Vulcan-ankkuri, 33 kg, 2022 ja 80 m 10 mm:n ketju.
Vara-ankkuri Fortress FX 23 lyijytäytteisellä ankkuriköydellä, 2022.
Alkuperäinen 25 kg:n CQR-ankkuri
Italwinchin vinssi 1500w, 2022
Aurinkokaari ja davitit, Balticin aurinkokaaret, 2022
Bimini, jossa on ylimääräinen kattoluukku ja aurinkosuojapuolet, Kapell och Annat, 2022.
Räätälöidyt, räätälöidyt ohjaamotyynyt, 2022.
Suihkupeite ja ohjaamoteltta
Suunto-kompassi ruorissa
Zodiac Cadet 270 Alumiinivene, 2022.
Mercury 6Hp perämoottori, 2022
Rocna ruostumattomasta teräksestä valmistettu 1 kg:n ankkuri, 2022.
Safire-kaasugrilli, jossa on sauvakannatin, 2022
Useita varaosia ja huolto-osia moottoriin.
Tarkistettu takiloitsijan ja venekatsastajan toimesta Tanskassa 2024.
On suuri ilo esitellä pitkän matkan purjehtija "Iris" - Hallberg Rassy 42F Mk II vuodelta 1998 poikkeuksellisessa kunnossa sisältä ja ulkoa, vaikuttava varustelista ja päivitykset (Katso alla kuvauksessa). Syksyllä 2024 laiva on peruskorjattu ammattiveneasiantuntijan, takiloitsijan ja purjehdusvalmistajan toimesta ja tätä kirjoitettaessa se on varastoitu kuivana hallissa Seelannilla.
HR 42F on argentiinalaisen saksalaisen Freersin suunnittelema ja Hallberg Rassyn Ruotsissa rakentama CE-luokan A - rajoittamattomat valtamerimatkat. Aluksia rakennettiin yhteensä 181 kappaletta, joista viimeiset 128 olivat Mk II -versioita. HR 42F Mk II:lle on ominaista sen poikkeuksellinen laatu, ja se loistaa monilla eri aloilla, myös suurilla
SuurpurjeElvstrøm offshore med vertikale gennemgående sejlpinde samt et ekstra reserve Elvstrøm storsejl
PääpurjeKyllä
PääpurjeElvstrøn offshore samt reserve Elvstrøm forsejl
RigtypeSelden rig med rullestorsejl i mast og Selden 300 S rulleforstag (Checked by rigger 2024)
GennakkerKyllä
KäärintäKyllä
Mastokorkeus18,75
Navigointi
KarttaplotteriKyllä
KarttaplotteriRaymarine Axiom9+ (2022)
TukkiKyllä
SyvyysluotainKyllä
VHF-radioKyllä
VHF-radioGarmin VHF 300i samt ekstra installation i cockpit
TutkaKyllä
KompassiKyllä
AutopilottiKyllä
AutopilottiRaymarine ACU-400 autopilot med i70s-skærm og type 2 lineært drev (2023)
LandternsKyllä
GPSKyllä
PuhallinsoitinKyllä
AIS transmitterGarmin AIS 600
AIS responderGarmin AIS 600
Inombords
LiesiKyllä
JäähdytinKyllä
WCKyllä
SaostussäiliöKyllä
SuihkuKyllä
Vuoteet5
TVKyllä
LämmitysKyllä
Säiliön pito1 x 35 liter & 1 x 50 liter
Cockpit
PyöränlaakerointiKyllä
SuihkuhuppuKyllä
Ohjaamon telttaKyllä
CockpittableKyllä
Ohjaamon tyynytKyllä
WinchenLewmar selftailing
Däck
Teak-kansiKyllä
Teak ohjaamossaKyllä
Tukijalka ja turvaköydetKyllä
UimalaituriKyllä
UimatikkaatKyllä
Utrustning
SuojuksetKyllä
KiinnitysköydetKyllä
Jolli / gummibåtKyllä
HengenpelastajaKyllä
PalosammutinKyllä
AnkkuriVulcan anker 33 kg med 80 m og 10 mm kæde (2022)
PelastusveneSeasava pro iso, ISO 9650-1A 2022 service indtil 4/2024
Muut laitteetJf. udtømmende liste
Sekalaiset
Teho 230VKyllä
Veneen nimiIris
Paristot1 x Excide AGM 140Ah + 3 x Victron AGM 240aH
Paineistettu vesiKyllä
KuumavesisäiliöKyllä
PilssipumppuKyllä
GeneraattoriSolpaneler samt hydrogenerator
VinssiItalwinch 1500w (2022)
Sähköinen vinssiKyllä
VesisäiliöKyllä
Rungon numeroSE-HRM42115C898
Vesisäiliö (litroina)685 (to tanke)
CE-hyväksyttyKyllä
Todiste maksetusta EU:n arvonlisäverostaKyllä
EpirpRescue-me Epirb1 ocean signal (2022)
WatermakerKyllä
Kuvaus ja varustelista ovat omistajan toimittamia ja YachtBroker ei ole vastuussa mahdollisista virheistä tai epätarkkuuksista.
Katso myös ...
YachtBroker on Skandinavian suurin ammattimaisten venevälittäjien ketju, joka auttaa satoja tyytyväisiä asiakkaita ostamaan ja myymään veneitä vuosittain.