Hinta muunnetaan paikalliseksi valuutaksi nykyisen valuuttakurssin mukaan.
Galeas 35
Koster Gaff-rigged Galeas s/y Elmy
Nyt sinulla on tilaisuus hankkia viehättävä ja hyvin hoidettu 35-jalkainen gaff-rigged Galeas, joka on rakennettu tammesta vuonna 1937 ja kunnostettu täysin vuonna 1965. S/Y Elmy on purjehtinut monta vuotta nuorten purjehduskoululaivana, ja siinä on 10 vuodepaikkaa. Se on alusrekisterissä SFC 8292 charter-/koululaivana, mutta sitä käytetään myös huviveneenä. Se on mukavin noin 5 hengen perhepurjehdukseen. Runko lakattua tammea ja päällysrakenne ja kansi tiikkiä.
Elmy on hyvin huollettu veneenrakentajien toimesta Tukholman Skeppsholmenissa ja vuoden 2014 jälkeen kotisatama Visbyssä. Elmy on nähtävillä Valdemarsvikissa ajanvarauksella.
Rakennettu:
Koster Gaff-rigged Galeas s/y Elmy
Nyt sinulla on tilaisuus hankkia viehättävä ja hyvin hoidettu 35-jalkainen gaff-rigged Galeas, joka on rakennettu tammesta vuonna 1937 ja kunnostettu täysin vuonna 1965. S/Y Elmy on purjehtinut monta vuotta nuorten purjehduskoululaivana, ja siinä on 10 vuodepaikkaa. Se on alusrekisterissä SFC 8292 charter-/koululaivana, mutta sitä käytetään myös huviveneenä. Se on mukavin noin 5 hengen perhepurjehdukseen. Runko lakattua tammea ja päällysrakenne ja kansi tiikkiä.
Elmy on hyvin huollettu veneenrakentajien toimesta Tukholman Skeppsholmenissa ja vuoden 2014 jälkeen kotisatama Visbyssä. Elmy on nähtävillä Valdemarsvikissa ajanvarauksella.
Rakennettu: 1937
Pituus ilman keulapurjetta: 10,6 m.
Leveys: 3,6 m
Syväys: 1,8 m
Vetoisuus: 10 tonnia
Purje: 84 neliömetriä
Laituripaikkoja: 9 + 1 ylimääräinen
Moottori: Perkins-diesel tyyppi 4.236, merenkulun 80 hv, valmistettu vuonna 1978. Hydraulinen ohjaus
Polttoainesäiliö: 600 litraa
Runko: 1,5 tuuman tammi
Kansi: Bangkokin teak
Päällysrakenne: Irocko teak
Masto: kuusi, teräsraudoitus
Ankkuri: Keula, Bruce 20 kg, 70 m 1/2" ankkuriketju. Perä, Danfort 15 kg synteettinen vyö.
Ebersprächer-diesellämmitin ja moottorin käydessä hukkalämpö vesipattereissa.
Rekisteröity tilaus- ja koululaivoille C D- ja E-vesillä, mutta myös huviveneeksi.
Historia
1954 rakennettu kalastusaluksesta, jossa oli yksi masto, uudelleen Galeas gaff-takilaksi, jossa oli pää- ja ristimasto, 84 neliömetrin purje, varustettu 2 tonnin painolastilla vakauden vuoksi.
Päälastiruuma muutettu hytiksi ja pieni etummainen lastiruuma muutettu keittiöksi, jossa on yhteensä 5 vuodepaikkaa ja myöhemmin yhteensä 9 vuodepaikkaa ja ylimääräinen riippumatto.
Charter Rekisteröity Ruotsin merenkulkuviranomaiselle Skeppsholmsgårdenin purjehduskoululaivaksi.
Elmyn runko oli maalattu mustaksi vuoteen 1960 asti, mutta sen jälkeen se on saanut kauniin lakatun rungon.
Pohja ja runko tammea, alkuperäinen, lähes kokonaan vaihdettu - Vuosina 1960-65 uusittu uudella 1,5 tuuman vedenalaisella tammilaudoituksella lukuun ottamatta kahta perän lankkua, jotka ovat edelleen hyvässä kunnossa, myös uusi 1,5 tuuman tammilaudoitus vesilinjan yläpuolella, kaikki kylkilankut vaihdettu uuteen tammilaudoitukseen.
1978 Uusi Perkins-moottori asennettu, uusi korkeampi seisova takilan päämasto.
1989 Uusi puinen tammi köli ja ensimmäinen kölilaudoitus sekä uutta tammipuuta keulan runkoon, parannettu pohjalevyraudalla, 4 uudella kölin kannalla ja ruostumattomasta teräksestä valmistetuilla kölipulteilla.
Loppuvuodesta 1990 pääpurje ja mizen-purje uusittu.
2000 Uusi tammipuu peräsimessä.
Noin 2004 puomi ja lentopurje uudet purjeet.
2006 Kansi vaihdettu uuteen Bangkok Teak reikä kansi
Noin 2005 Uusi pää- ja merimasto
Vuoteen 2014 asti joka talvi säilytetty teltassa Tukholman Rindövarvetin telakalla.
2015- ja niin edelleen talvisäilytys jäättömällä merellä teltassa, joka on valmistettu kutistemuovista.
Slipillä huollossa ja rungon/kelin lakkauksessa ja pohjan maalauksessa 2016, 2018 ja 2022.
2016 Dieseltankin puhdistus ja uusi mustavesisäiliö asennettu.
2016 Uusi ENO Marine -keitin
2017 Rindö Boatyard, Tukholma uusi painelaakeri potkuriakseliin.
Peräputken tiiviste hyvässä kunnossa eikä hydraulisessa peräsinjärjestelmässä ole löysää.
2017 Uusi diesel-lämmitin "Thermo TopC" toimittaa lämmitetyt vesipatterit suljetussa lämmitysjärjestelmässä, jossa käytetään myös moottorin pakokaasujen lämmitystä.
2018 Uusi GLOBAL AGM 245 Ah pääakku ja AGM 110 Ah käynnistinakku Uusi akkulaturi asennettu.
2019 Uusi generaattori 125 ampeeria
2020 Uusi sähkökuormitusmittari
2022 Uusi PLASTIMO pelastuslautta (vaihdettu vanhasta 10 hengen lautasta 4 hengen lautaksi).
2022 Rungon pintakerroksen täydellinen uusiminen, kaikki lakka poistettu ja uusi öljy ja lakka 3-5 kerrosta, uudet sinkkianodit ja pohjamaali.
2023 Mastot ja mastorenkaat kunnostettu pintakerrokset uusi lakkaus.
2024 Uusi käynnistysakku
Katselua varten ota yhteyttä david@yachtbroker.se +46 733 14 40 98
Koster Gaff-rigged Galeas s/y Elmy
Nyt sinulla on tilaisuus hankkia viehättävä ja hyvin hoidettu 35-jalkainen gaff-rigged Galeas, joka on rakennettu tammesta vuonna 1937 ja kunnostettu täysin vuonna 1965. S/Y Elmy on purjehtinut monta vuotta nuorten purjehduskoululaivana, ja siinä on 10 vuodepaikkaa. Se on alusrekisterissä SFC 8292 charter-/koululaivana, mutta sitä käytetään myös huviveneenä. Se on mukavin noin 5 hengen perhepurjehdukseen. Runko lakattua tammea ja päällysrakenne ja kansi tiikkiä.
Elmy on hyvin huollettu veneenrakentajien toimesta Tukholman Skeppsholmenissa ja vuoden 2014 jälkeen kotisatama Visbyssä. Elmy on nähtävillä Valdemarsvikissa ajanvarauksella.
AnkkuriFören Bruce 20 kg, 70 m 1/2” ankarkedja. Akter Danfort 15 kg syntetband
PelastusvenePlastimo
Sekalaiset
Veneen nimis/y Elmy
AkkulaturiKyllä
Paristot2018 Global AGM 245 Ah main battery and 2024 New starter battery
KuumavesisäiliöEi
PilssipumppuKyllä
Generaattori2019 New Generator 125 Amp
VesisäiliöKyllä
LaivarekisteriSFC-8292
Kuvaus ja varustelista ovat omistajan toimittamia ja YachtBroker ei ole vastuussa mahdollisista virheistä tai epätarkkuuksista.
Katso myös ...
YachtBroker on Skandinavian suurin ammattimaisten venevälittäjien ketju, joka auttaa satoja tyytyväisiä asiakkaita ostamaan ja myymään veneitä vuosittain.